۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۸۲۳۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

به روز رسانی شیوه‌های تبلیغ مهم‌ترین روش جذب مخاطب به مسجد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان اینکه تقویت فرهنگ دینی در جامعه مستلزم بازگرداندن مساجد به متن زندگی مردم است، گفت: زندگی آپارتمانی امروز و سبک زندگی غربی میان مردم و مساجد فاصله انداخته و همین موضوع یادآوری حقوق مسجد بر مردم و استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغی را از سوی ائمه جماعات ضروری کرده است.
امام جمعه بيرجند حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی صبح امروز در جمع هیأت امنا و ائمه جماعات مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن پس از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس به کار کرد کلیدی مساجد در تقویت فرهنگ انقلابی و ظلم ستیزانه پی برد، اظهار داشت: به همین دلیل دشمن برنامه دراز مدت خود را برای ایجاد فاصله میان نسل جوان و مساجد از طریق رسانه‌های گروهی و ماهواره آغاز کرد.

 

وی افزود: متأسفانه امروز دشمن با سرگرم کردن نسل جوان به انواع بازی‌های رایانه ای و سرگرمی‌های کاذب موجب غفلت آن‌ها از مساجد شده است در حالی که اگر ائمه جماعات کارکردهای مساجد را از کارکردهای صرفاً عبادی به کارکردهای فرهنگی همانطور که در صدر اسلام بوده است تغییر دهند خواهند توانست ضمن مقابله با تهاجم فرهنگی، نسل جوان را به مساجد جذب کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: متأسفانه آن‌چنان که شایسته است روحانیان و مبلغان در خصوص حقوق مسجد بر گردن مردم توضیح نداده‌اند و مردم هم نسبت به حقوقی که مسجد به عنوان بیت و خانه خدا برگردنشان دارد آگاه نیستند که اگر این آگاهی‌ها در جامعه افزایش یابد حضور قشر مذهبی در مساجد افزایش خواهد یافت.


حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد باید با نسل جوان به گونه‌ای که در خور و شایسته است رفتار کنند، تصریح کرد: هرچه برخوردهای ائمه جماعات و سایر متولیان مساجد با نسل جوان بهتر شود به مراتب حضور جوانان در مساجد پرشور تر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات مساجد برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی کمبود و نبود اعتبار است، ادامه داد: برای اینکه این مشکل برطرف شود لازم است نهادهای فرهنگی، دستگاه‌های اجرایی و خیران به مساجد در حد توان خود کمک کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید مساجدی که در مسیر مسافر خیز هستند تقویت شوند، تصریح کرد: مساجد هویت فرهنگی و دینی یک ملت و قوم است بنابراین شایسته نیست که مساجد ما کثیف یا فاقد امکانات لازم برای رفاه مسافران و نمازگزاران باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی یادآور شد: باید کسانی که می‌خواهند در مساجد مشغول تبلیغ شوند دوره های آموزشی خاصی را بگذارنند و توانایی برقراری ارتباط را با گروه‌های سنی مختلف داشته باشند و در مورد ائمه جماعات این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و این امر موجب رونق مساجد در محله های مختلف می شود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات