۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۲۸۲۵۹۰
آیت الله مظاهری:

سیاهی دل موجب ذلت در دنیا و آخرت می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری تواضع ساحران در برابر معجزه حضرت موسی(ع) را دل پاک آن ها دانست و گفت: سیاهی دل موجب ذلت در دنیا و آخرت می شود.
حضرت آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان، صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین جی گفت: سیاهی دل موجب ذلت در دنیا و آخرت می شود.

 

وی با اشاره به آیات بیست و دوم تا بیست و پنجم سوره نازعات که می فرماید« فَکَذَّبَ وَعَصَى، ثُمَّ أَدْبَرَ یَسْعَى، فَحَشَرَ فَنَادَى، فَقَالَ أَنَا رَبُّکُمُ الأعْلَى، فَأَخَذَهُ اللَّهُ نَکَالَ الآخِرَةِ وَالأولَى » افزود: یکی از دلایل مبعوث شدن حضرت موسی(ع)، هدایت فرعون به سمت الهی شدن بوده است.

 

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشت: وقتی حضرت موسی(ع) درخواست کرد که با فرعون ملاقات کند، به خاطر وضع ظاهری نامناسب حضرت موسی(ع)، این درخواست از طرف درباریان رد شد.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با استناد به روایات معصومین خاطرنشان کرد: دلقک فرعون برای تمسخر حضرت موسی(ع)، ادای ایشان را در آورد ولی فرعون متأثر شد و درخواست کرد تا با حضرت موسی(ع) ملاقات کند.

 

وی گفت: هنگام ملاقات حضرت موسی(ع) با فرعون، حضرت موسی(ع)، فرعون را به توحید دعوت کرد و نشانه پیامبری خود را که تبدیل عصا به اژدها بود به او نشان داد ولی فرعون قبول نکرد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان افزود: بعد از این که ساحران شهر توسط فرعون دور هم جمع شدند و در آن برنامه ای که فرعون ترتیب داده بود شکست خوردند، فرعون ضربه سختی خورد.

 

وی با بیان این که دلیل تواضع ساحران در برابر معجزه حضرت موسی(ع)، دل پاک آن ها بود، گفت: افراد حقیقت طلب با مشاهده شکست فرعون، به حضرت موسی(ع) ایمان آوردند و از تا پای جان در مقابل فرعون ایستادگی کردند.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: خداوند داستان ایمان آوردن ساحران به حضرت موسی(ع) را چندین بار در قرآن بیان کرده است که دلیلی بر اهمیت آن است.

 

حضرت آیت الله مظاهری در پایان با اشاره به آیه«ثم قست قلوبهم فهی کالحجارة او اشد قسوة» افزود: انسان نباید با گناهان زیاد، موجب سیاهی دل خود شود چرا که در دنیا ذلیل شده و در آخرت نیز جهنمی می شود./867/پ202/ج

 

ارسال نظرات