۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۸۲۶۱۰
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

دولتمردان پذیرای منتقدان باشند/ عملکرد دولت در مسأله فرهنگ بسیار ضعیف است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که نقد پذیری را باید همه دولت‌ها بپذیرند، ابراز داشت: دولت‌ها باید بر روی نقاط ضعف خود کار کنند ما نمی‌توانیم بگوییم این دولت بهترین دولت بوده است، چون نقاط ضعفی هم داشته است، در بحث مذاکرات ضعف داشتند و در مقابل استکبار جهانی کوتاه آمدند.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درباره سخنان رهبری گفت: ارزیابی نیاز به این دارد که کارهای دولت را به صورت جز به جز بررسی کرد، نقاط قوت این دولت فضای سیاسی است که ایجاد شده است که ایران می خواهد با کشورهای دیگر رابطه داشته باشد.

 

وی در ادامه افزود: نقاط ضعف این دولت پروژه های زیر بنایی و اوضاع سخت امرار و معاش مردم است، فضای آلوده فرهنگی که در کشور ایجاد شده دولت تأثیر بسزایی در گسترش آن داشته است.

 

نقاط ضعف این دولت از نقاط قوت آن بیشتر است

حجت الاسلام عباسی با بیان این‌که نقد پذیری را باید همه دولت‌ها بپذیرند، ابراز داشت: دولت‌ها باید بر روی نقاط ضعف خود کار کنند ما نمی‌توانیم بگوییم این دولت بهترین دولت بوده است، چون نقاط ضعفی هم داشته است، در بحث مذاکرات ضعف داشتند و در مقابل استکبار جهانی کوتاه آمدند.

 

وی در ادامه افزود: فضای فرهنگی خوبی در کشور حاکم نیست و شرایط فرهنگی روز به روز بدتر می‌شود و کارهای زیربنایی برای دولت گذشته است، دولت گذشته زحمات عمده را کشیده و در برنامه ها و لوایح و وظایفی که وزارت خانه ها داشتند ضعیف عمل کردند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه بیان داشت: در اولویت قرار ندادن کشاورزی و ظلمی که بر کشاورزان حاکم شد و هیچ حمایتی از کشاورزی نشد، اینگونه گرانی محصولات کشاورزی به وجود آمد و گرانی در جامعه به خاطر تولید است.

 

شهید رجایی جایگاهی برای خود قائل نبود

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: دولت مردان باید در همه زمینه ها نقد پذیر باشند تا نواقص برطرف شود فاصله بین این دولت با شهید رجایی و باهنر زیاد است، این دو دولت در ریشه مبنایی و اعتقادی با هم تفاوت دارند.

 

وی در ادامه شهید رجایی را خادم واقعی جامعه خواند و گفت: شهید رجایی جایگاهی برای خود قائل نبود و همین سبب شد در دل مردم جا باز کند، البته زمان هم تأثیرگذار است که سبب می شود عملکرد متفاوت باشد.

 

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: شهید رجایی که در سازمان ملل حضور پیدا می‌کند و می‌گویند آمریکا شما را گروگان می‌گیرند و شهید رجایی جای شکنجه هایشان را نشان می‌دهند و می‌گویند ما در گذشته در برابر آمریکایی‌ها ایستاده ایم و ترسی از آنها نداریم.

 

هرگز گرگ حق میش را نمی‌دهد

حجت الاسلام عباسی با بیان این‌که شهید رجایی جز طبقه مستضعف جامعه بود، عنوان کرد: زیاد نباید دولتها را مقصر کنیم چون شرایط جامعه متفاوت است ما خیلی چشم به بیرون و دشمنان دوخته‌ایم ما نباید چیزی را که مال خودمان است و از دشمنان می‌گیریم افتخار کنیم.

 

وی در ادامه افزود: دشمن همیشه بر ذلت کشورهای محروم افتخار می‌کند، اگر رابطه ما و آمریکا رابطه گرگ و میش باشد، هرگز گرگ حق میش را نمی‌دهد اگر ما در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم به توانمندی های خود، اعتقاد و باور پیدا نکرده‌ایم.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: امام(ره) آمریکا را دشمن بشریت می‌نامند و ما نباید فکر کنیم اگر کوتاه بیاییم آنها حق ما را می‌دهند، این انتقادات بر دولت وارد است و آنها هم قطعا دفاعیاتی دارند که باید شنیده شود دولتمردان باید پذیرای منتقدان باشند./838/ت302/ح

ارسال نظرات