۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۸۲۶۲۰
کوچک زاده در صحن علنی مجلس:

به دلواپسان هرچه می‌خواهید بگویید ولی به مجلس چرا؟/رییس جمهور که به قانون اساسی سوگند خورده چرا خلاف آن حرف می‌زند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رییس مجمع تشخیص مصلحت گفت: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنان خود گفته است که اگر دلواپسان نبودند شش ماه قبل کار توافق تمام بود و مجلس جرات ایجاد اشکال در توافق را نداشت.
مهدي كوچك زاده نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، مهدی کوچک زاده در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به اظهارات اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنان خود گفته است که اگر دلواپسان نبودند شش ماه قبل کار توافق تمام بود و مجلس جرات ایجاد اشکال در توافق را نداشت.

 

وی با بیان اینکه آیا این اظهار نظر در راستای وحدت در جامعه بوده است، بیان کرد:به دولواپسان هرچه می خواهید بگویید ولی سوال اینجا است به مجلس چرا؟

 

نماینده مردم تهران، ری شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پی این سخنان، رییس جمهور که به قانون اساسی سوگند خورده است که خواستار نظام جمهوری اسلامی باشد، خلاف نص صریح قانون اساسی به  وظایف شورای نگهبان ایراد می گیرد.

 

کوچک زاده با بیان این که به خدا ادامه این کارها و حرف ها به دیکتاتوی منجر خواهد شد، تصریح کرد: این در حالی است که برای جمهوریت نظام خون داده شده و شهید تقدیم این انقلاب شده است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: من تذکر جدی می دهم اگر راست می گویید و تابع مقام معظم رهبری هستید که ایشان فرمودند وحدت، عدم اختلاف، همدلی و همزبانی بزرگ ترین لازمه این ایام است پس چرا می گویید مجلس جرأت نمی کند در توافق مشکل ایجاد کند مگر مجلس دنبال ایجاد مشکل است؛ شما خودتان مشکل دارید لذا اینگونه رفتار با مجلس سنگ بنای دیکتاتوری گذاشتن است./858/پ202/ج

ارسال نظرات