۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۸۲۷۰۲
در قالب طرح زیر سایه خورشید؛

شمیم دلنواز حرم رضوی در دیار باب‌الرضا پیچید

خبرگزاری رسا ـ در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد امام رضا(ع)، کاروان خادمان و حاملان پرچم متبرک رضوی در قالب طرح زیر سایه خورشید وارد خراسان شمالی شده و شمیم دلنواز حرم رضوی در دیار باب الرضا(ع)، گنجینه معرفت ها و فرهنگ ها پیچید.
کاروان زير سايه خورشيد در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز و در آستانه فرا رسیدن میلاد باسعادت امام رضا(ع)، کاروان خادمان و حاملان پرچم متبرک حرم رضوی در قالب هشتمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید وارد خراسان شمالی شدند.

 

مردم ولایت مدار و محب اهل بیت(ع) دیار باب الرضا(ع) و گنجینه معرفت ها و فرهنگ ها از امروز تا چهارم شهریورماه به مدت چهار روز در شهرهای مختلف میزبان این کاروان خواهند بود.

 

امروز مراسم استقبال از این کاروان خادمان و حاملان پرچم متبرک حرم رضوی که شامل چهار خادم، یک مبلغ و یک سرپرست از آستان قدس رضوی است، در شهرستان فاروج خراسان شمالی انجام شد و بر اساس برنامه اعضای این کاروان در چند برنامه این شهرستان حضور خواهند داشت.

 

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، عیادت از بیماران بیمارستان و نیز دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از جمله برنامه های کاروان خادمان و حاملان پرچم متبرک رضوی در شهرستان فاروج است که امروز همراه با مردم این شهرستان انجام می شود.

 

این کاروان همچنین در روزهای دوم، سوم و چهارم شهریور ماه در شهرستان های شیروان، بجنورد، اسفراین، گرمه، جاجرم و مانه سملقان حضور یافته و با حضور مردم و مسؤولان در برنامه های مختلفی شرکت می کنند.

 

اصغر لنگری، دبیر اجرایی ستاد هشتمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید در استان خراسان شمالی، امروز با خوش‌آمدگویی به کاروان خادمان و حاملان پرچم مقدس رضوی، اظهار کرد: دیدار با ائمه جمعه، خانواده شهدا، عیادت از بیماران، بازدید از کانون اصلاح و تربیت و حضور در جشن های مردمی زیر سایه خورشید از جمله برنامه های خدام حرم رضوی در شهرستان های استان است.

 

وی اضافه کرد: بعد از اتمام برنامه های شهرستان فاروج، این کاروان فردا وارد شهرستان شیروان شده و پس از استقبال، در برنامه هایی از جمله دیدار با مددجویان زندان این شهر، دیدار با خانواده معزز شهدا و دیدار با خانواده عارف شیروانی شرکت می کنند و سپس در محل حرم مطهر امامزاده حمزه رضا(ع) روستای زیارت این شهرستان، نشست خدام بقاع متبرکه شیروان با خدام رضوی برگزار می شود.

 

لنگری با بیان این که ادامه برنامه های کاروان خادمان و حاملان پرچم رضوی در استان خراسان شمالی در شهرستان های گرمه و جاجرم برگزار می شود، افزود: این کاروان صبح سوم شهریور و  روز سوم، در جمع مردم شهرهای ایور و درق حضور یافته و عصر این روز نیز میهمان مردم شهرستان مانه و سملقان خواهند بود.

 

وی ادامه داد: روز چهارم و همزمان با میلاد سراسر نور ثامن الحجج(ع)، کاروان خدام رضوی صبح و عصر در شهرستان بجنورد برنامه داشته و در جمع مسجدیان و بسیجیان و نیز در همایش روز جهانی مسجد حضور می یابند.

 

لنگری اظهار کرد: دیدار با مددجویان کانون اصلاح و تربیت بجنورد، عیادت از بیماران و دیدار با خانواده معزز شهدا و نیز بازدید و حضور در مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست اسفراین از دیگر برنامه های کاروان خادمان و حاملان پرچم متبرک رضوی در شهرستان های بجنورد و شیروان هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری علامه امینی بجنورد خاطرنشان کرد: برنامه‌های سفر این کاروان به خراسان شمالی با همکاری و مشارکت کانون های فرهنگی هنری موسی بن جعفر(ع) فاروج، ذوالفقار شیروان، علامه امینی بجنورد، شهدای سراب گرمه، شهید بهشتی مانه و سملقان، شهید همت بجنورد و نیز کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا(س) شهرستان اسفراین برگزار می شود.

 

گفتنی است، امسال جشن های مردمی زیر سایه خورشید همزمان با دهه کرامت با رویکرد بسط و تعمیق جایگاه سیره و سنت رضوی برای هشتمین سال متوالی در 32 استان و 22 کشور از بیست و چهارم مرداد لغایت چهارم شهریورماه جاری در حال اجرا است.

 

این جشن های مردمی از جمله ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در دهه کرامت هر سال است که به دلیل تدبیر مناسب در برگزاری برنامه ها و ارادت عموم مردم به ساحت مقدس امام رضا(ع)، از جمله برنامه های مؤفق در این حوزه به شمار می روند.

 

شایان ذکر است، شورای فرهنگ عمومی کشور، دهه اول ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) همزمان است را به عنوان دهه کرامت نامگذاری کرده است./9314/پ202/ح

ارسال نظرات