۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۸۳۱۰۷
حضرت آیت الله مظاهری:

حقیقت جویی ودیعه ای الهی برای هدایت انسان ها است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که اهل حق و باطل تا آخر دنیا وجود دارند، گفت: حقیقت جویی ودیعه ای الهی برای هدایت انسان ها است.
سخنراني آيت الله مظاهري در ايام شهادت حضرت علي(ع) - مسجد حکيم اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه های علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین خیابان جی، گفت: دنیا مقامی است که در آن اهل حق و باطل تا لحظه آخر وجود دارند.

 

وی در ادامه به داستان مبارزه حضرت موسی با فرعون اشاره کرد و ابراز داشت: حضرت موسی(ع) مخالف سلطنت فرعون نبود و فقط می خواست او را به دین خداوند هدایت کند.

 

حضرت آیت الله مظاهری حقیقت جویی را از علایم هدایت انسان ها دانست و بیان داشت: فقط برخی افراد حقیقت طلب و ساحران به واسطه دیدن معجزات حضرت موسی(ع)، به دین ایشان گرویدند.

 

رییس حوزه های علمیه اصفهان ابراز داشت: ساحران با ایمان آوردن به حضرت موسی(ع)، بیشترین کمک را به ایشان کردند، چرا که موجب فرو ریختن ابهت فرعون در برابر مردم شدند.

 

وی در ادامه ایمان آوردن ساحران را از الطاف الهی برشمرد و گفت: با ایمان آوردن ساحران به حضرت موسی(ع)، مردم به دو دسته حق و باطل تقسیم شدند.

 

حضرت آیت الله مظاهری افزود: بعد از ایجاد دو دستگی در مردم، حضرت موسی(ع) چندین بار با معجزات خود مردم را به سمت خداوند دعوت کرد، ولی برخی مردم هرگز به ایشان ایمان نیاوردند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در ادامه بیان داشت: حق و باطل تا آخر دنیا هست و انسان باید مواظب باشد جزء کدام دسته قرار می گیرد، چرا که اهل باطل جهنمی می شوند.

 

وی در پایان خداوند را نماد بخشش و ترحم به بندگان دانست و با بیان این که بزرگترین گناه ناامیدی از لطف و بخشش خداوند است، گفت: خداوند صبٌار است و دیر عذاب می کند ولی اگر عذابش فرابرسد، بسیار سخت است و راه نجاتی از آن نیست./867/پ202/ش

ارسال نظرات