۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۸۳۶۳۷
حجت الاسلام رفیعی:

کاندیداها با هدف خدمت خدایی نه انگیزه مادی در انتخابات حاضر شوند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو،‌ گفت:‌ کاندیداها از تخریب همدیگر بپرهیزید، دروغ نگویند و با هدف خدمت خدایی نه انگیزه مادی در صحنه حاضر شوند.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، کارشناس دینی رسانه ملی در ویژه برنامه شکوه رضوان که در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم برگزار شد، با بیان این که وجود همدلی در کشور اصطکاک های سیاسی را از بین می برد، اظهار کرد: وجود همدلی در کشور سبب پایین آمدن آمار طلاق، اختلاف، درگیری و قهرها می شود، اگر همدلی باشد اصطکاک های سیاسی از بین می رود و هزینه ای صرف اختلافات نمی شود.

 

وی تصریح کرد: افرادی که تمایل به کاندیداتوری برای انتخابات دو مجلس پیش رو را دارید؛ به ویژه مجلس شورای اسلامی، زیرا کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری افرادی خاص هستند، دورانی را گذرانده و اجتهاد دارند، تاحدودی خودساخته هستند، اما برای مجلس شورای اسلامی فضا بازتر است، بنابراین از تخریب همدیگر بپرهیزید، دروغ نگویید، با هدف خدمت خدایی نه انگیزه مادی کاندید شوید.

 

حجت الاسلام رفیعی با بیان عوامل ایجاد همدلی عنوان کرد: حسن ظن، پرهیز از بدگمانی و بدبینی، حمل بر صحت گذاشتن اعمال فاصله بین ما را کم و همدلی و محبت می آورد.

 

مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: اگر با بدگمانی فاصله بین افراد زیاد شود، آمار ازدواج پایین می آید و اختلافات و قهر بین افراد زیاد می شود.

 

وی کم توقعی را از عوامل همدلی و نزدیکی دل ها به هم عنوان کرد و گفت: سطح توقعات خود را ابتدا از خدا و سپس از بندگانش پایین آوریم، توقع زیاد زن و شوهر از هم، والدین از فرزندان و توقع بالا از روابط اجتماعی، همدلی و محبت بین مردم را کاهش می دهد.

 

حجت الاسلام رفیعی افزود: همچنین برای همدلی در اجتماع باید روحیه عذرپذیری و عذرتراشی را در خود تقویت کنیم، عذرپذیری روابط خانوادگی و زناشویی را استحکام می بخشد و سبب نزدیکی دل ها به یکدیگر می شود.

 

به گفته وی از دیگر عوامل ایجاد همدلی بنا به سیره امام رضا(ع) عفو و گذشت است، در قرآن کریم نیز یکی از راه های تسهیل ورود به بهشت گذشت و اجتناب از کینه بیان شده است و قرآن به پیامبر(ص) فرمان بخشش می دهد.

 

حجت الاسلام رفیعی بنا به فرموده امام صادق (ع) فروتنی و تواضع را عاملی برای به وجود آمدن محبت مطرح کرد و افزود: تواضع و فروتنی از صفات اولیای الهی و عاملی برای ایحاد همدلی اما کبر موجب اختلاف و درگیری است، هرچه انسان متواضع تر باشد خداوند بیشتر به او عزت می دهد و او را بالاتر می برد.

 

مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: به طور کلی خداوند سه انتظار از بنده هایش دارد، ابتدا خدا را دوست داشته باشند، دوم حب و دوست داشتن اولیای الهی است و سومین عامل هر عمل و رفتاری است که سبب نزدیکی ما به خدا شود که از جمله آن ایجاد همدلی است./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات