۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۸۳۷۸۸
امام جمعه بابل:

قانون مندی مهم ترین شاخصه اجرای سبک زندگی دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل یکی از مهم ترین کارکردهای حاکمیت سبک زندگی دینی را تربیت صحیح دانست و گفت: هدف از رسالت انبیا و اولیای الهی، تربیت جامعه است که از درون قانون مندی و قانون محوری را بپذیرند و حدود الهی را رعایت کنند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در ادامه مباحث سبک زندگی دینی در دانشگاه نوشیروانی بابل هدف اصلی دین را در جامعه رسیدن انسانها به حیات طیبه بیان کرد و گفت: بر اساس آیه 97 سوره نحل، رسیدن به حیات طیبه مهم ترین پاداش و دستاورد انجام عمل صالح و زندگی بر اساس سبک زندگی اسلامی است.

 

وی با بیان این مطلب که حیات طیبه، یک زندگی پاک و به دور از هرگونه ناپاکی، نگرانی و پلیدی است، افزود: آرامش یکی دیگر از نتایج زندگی توأم با حیات طیبه است و همواره یکی از آمال همه مکاتب اعم از مادی و الهی محسوب می شود.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء به ناکارآمدی مکاتب بشری برای تحقق این آرزو پرداخت و اظهار داشت: در جامعه دینی برخوردار از حیات طیبه تمام اهتمام افراد جامعه برای کسب رضای الهی است که نخستین گام در این مسیر، تعمیق و بسط مساله عبودیت در بین افراد جامعه محسوب می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ولایت پذیری، عامل مهم رسیدن به حیات طیبه برای افراد یک جامعه است زیرا تنها جامعه ولایتمدار الهی به حیات طیبه دست می یابد.

 

حجت الاسلام روحانی ضمن تاکید بر این مطلب که ولایت اهل بیت(ع)، کلید همه ارزش های الهی است، افزود: بر اساس آیه 24 سوره انفال، اطاعت کامل از سیره پیامبر و اهل بیت راه نجات، رستگاری و رسیدن به سعادت و زندگی نورانی می شود.

 

وی ویژگی دیگر یک جامعه برخوردار از حیات طیبه را قانون مندی دانست و تصریح کرد: نشانه یک جامعه متعالی و پیشرفته، اجرای کامل قانون از سوی افراد آن جامعه است و عدم اطاعت از قانون، جامعه جهنمی و پر استرس را برای حاضر در آن ایجاد می کند.

 

امام جمعه بابل به دیدگاه قرآن در خصوص قانونمندی در جامعه دینی پرداخت و اظهار داشت: کسی که در یک جامعه اقدام به قانون شکنی می کند، هم به خود و هم به دیگر افراد جامعه ظلم می کند.

 

وی قانون را برای ایجاد مرز در روابط و ارتباطات اجتماعی عنوان کرد و افزود: قانون مندی از مهم ترین شاخصه یک جامعه متعالی است که موجب حیات طیبه برای همگان می شود.

 

حجت الاسلام روحانی به تفاوت اجرای قانون در کشورهای مادی گرا با جامعه خدا محور اشاره کرد و گفت: در جوامع غربی با حاکمیت زور و ابزارهایی مانند دوربین های مدار بسته و جریمه های سنگین، جلوی تعدی از قانون را می گیرند که در صورت اتفاق خاصی مانند قطع شدن برق، شدیدترین جنایت و حد شکنی در جامعه انجام می شود.

 

وی ادامه داد: از دیدگاه اسلام در جامعه دین گرا و خدامحور افرادی تربیت می شوند که قائم به عدالت هستند و در صورت نبود حاکم کسی به خود اجازه شکستن حدود الهی را نمی دهد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه زیر ساخت جامعه متعالی دینی برخوردار از حیات طیبه را تربیت صحیح عنوان و تصریح کرد: هدف از رسالت انبیا و اولیای الهی، تربیت جامعه است که از درون قانون مندی و قانون محوری را بپذیرد و در نتیجه به دیگران ستم نکند./1313/پ202/ب4

ارسال نظرات