۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۸۳۸۱۷
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران:

مسؤولان به مردم ثابت کنند عاشق خدمتند نه تشنه قدرت/ تقویت شورای نگهبان و نهادهای قانونی امری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تهران با بیان این‌که قوه قضائیه همان‌گونه که با آفتابه‌دزدها برخورد می‌کند، باید با گردن‌کلفت‌ها و مفسدان اقتصادی با جدیت برخورد کند، بر لزوم قانون‌گرایی در تمامی شرایط تأکید کرد و گفت: قانون باید درباره همه به یکسان رعایت شود، و تنگناها سبب نشود که قانون را کمرنگ کنیم.
نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، علت نامگذاری هفته دولت را تجلیل از دو شهید والامقام رجایی و باهنر عنوان کرد و از مسؤولان خواست که خود را نشان ندهند بلکه خدا را نشان دهند تا بقای فی الله پیدا کنند.

 

وی افزود: از مسؤولان می‌خواهیم که به مردم ثابت کنند تشنه قدرت نیستند بلکه عاشق خدمت هستند، از زحمات دولت محترم در ابعاد مختلف که مشغول کار و تلاش هستند، سپاسگزاری می‌کنیم، قدمی که در مهار تورم و نوسانات ارزی برداشتند، مثبت بود که جای تقدیر و تشکر دارد و طرح سلامت و بهداشت عمومی از کارهای زیبای این دولت است.

 

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، نقش هشدارهای به موقع و حکیمانه رهبر معظم انقلاب را در این زمینه بسیار به موقع خواند و گفت: تیم مذاکره کننده توانست نتیجه مذاکرات را از این حالت فرسایشی بیرون بیاورد که جای تقدیر است، اما باید در زمینه به چند اولویت اهتمام بیشتری داد.

 

طرح نفوذ دشمن در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی

وی با بیان این‌که دشمن در پس تحریم طرح نفوذ در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی کشور را دارد، گفت: دشمن در عرصه سیاست آنچه را که سبب فتنه در سال 88 شد با همان شعارها و القاء همان تزلزل‌ها دنبال می‌کند و اکنون هم می‌خواهد جامعه ما را در عرصه سیاسی گرفتار دوقطبی و چند قطبی شدن و چالش به ویژه در مقطع انتخابات کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: دشمنان در عرصه فرهنگ از دیرباز در مقابله با فرهنگ انبیا از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و امروز هم تمام سعی آنها این است که در جنگ فرهنگی ملت ما را از روحیه انقلابی، گفتمان امام و انقلاب، گفتمان استکبارستیزی، کفرستیزی و شهادت‌طلبی بازدارند.

 

وی با اشاره به تشکیل گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه و کشتار وحشیانه‌ای که از روی بی‌خردی و تعمد انجام می‌دهند، گفت: در ظاهر مقابل با داعش و تروریست‌ها هستیم، اما آمریکا، صهیونیست‌ها و انگلیس‌ها فرهنگ‌سازان اصلی در این زمینه هستند.

 

امام جمعه تهران با تأکید بر این مطلب که مسأله توافق سبب نشود که فکر کنید روحیه آدم‌کشی، ستیز هویتی و وحشی‌گری غرب تغییر کرده است، گفت: اینها اسلام‌ستیز و دین‌ستیز هستند و همه هدفشان آن است که معنویت را از جامعه بشری سلب کنند.

 

عوامل نابسامانی فرهنگی در جامعه

بخش دیگری از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی به بیان علل‌های نابسامانی فرهنگی همچون مواد مخدر به ویژه مواد صنعتی که جوانان را به نابودی و رسوایی می‌کشاند، شراب و بالا رفتن سن ازدواج اختصاص داشت که وی از قوه قضائیه، قوه مقننه و قوه مجریه خواست برای ریشه‌کردن این موارد همه تلاش خود را به کار گیرند.

 

این استاد اخلاق حوزه خاطرنشان کرد: اگر ما فرهنگ اسلامی را رایج کرده بودیم و دانشگاه‌ها مختلط نبود و بدحجابی و بی‌حجابی نبود و تشویق به بی‌بندوباری نبود، این جوانها احساس می‌کردند که نیاز به تشکیل خانواده دارند.

 

وی با بیان این‌که فرهنگ‌سازی در ابعاد مختلف کار دولت، مجلس، منبری‌ها، روزنامه‌ها و رسانه‌ها است، اظهار داشت: علم و عالم شدن ارزش و تعلیم و تعلم عبادت است اما نباید فضایی به وجود آید که در آن فضا جوان خجالت بکشد که بیکار بماند و مردم خجالت بکشند که خونه‌نشین شوند.

 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: مبارزه با تنبلی، بیکاری و تضییع عمر جزو مسائل اساسی است که دولت‌های ما در این جهت توفیقات زیادی نداشته‌اند، اما باید با اتکای به فرهنگ قرآن کریم، اهل بیت عصمت و طهارت و الگوهای بزرگی که از علما و عرفا داریم، این مشکلات برطرف شود.

 

وی با بیان این‌که مسأله علم جزو اولویت‌ها است، تصریح کرد: درجه علمی را در دولت جدید حفظ کرده‌ایم اما روند حرکت علم شتاب لازم را ندارد، از قافله عقب نمانیم که دنیا درجا نمی‌زند و با سرعت برق پیش‌ می‌رود، یک روز تعلل کنیم دیگر به قافله علم نمی‌رسیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با یادآوری این‌که بنا بود حاکم اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی داشته باشیم، اظهار داشت: اینها جهاد می‌خواهد و به مدیریت جهادی در حد اعلا را لازم دارد.

 

خطیب نماز جمعه تهران در پایان سخنان خود از علم، آگاهی، تخصص، مهارت مدیریتی، صعه صدر، داشتن روحیه انتقادپذیری و عدم زدن اتهام به منتقدان، رعایت عدالت و عدم تبعیض و شکوفایی استعدادها، به عنوان ویژگی‌های مسؤولان و دولتمردان نام برد.

 

لزوم قانون‌گرایی و برخورد یکسان با خاطیان

وی در توضیح رعایت عدالت و عدم تبعیض با بیان این‌که قانون همان‌گونه که با آفتابه‌دزدها و پرایددزدها برخورد می‌کند، باید با گردن‌کلفت‌ها و مفسدان اقتصادی با جدیت برخورد کند، گفت: قانون باید درباره همه به یکسان رعایت شود، قانون‌گرایی در تمام شرایط لحاظ و تنگناها سبب نشود که قانون را کمرنگ کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر این‌که قانون حفاظ و سنگر امنیت ما است و مسؤولان باید در تمام شرایط ولایتمدار باشند و از مرزهایی که قوانین کشور را حفظ می‌کنند، حفاظت کنند، گفت: شورای نگهبان و مجلس خبرگان سنگرهای حفاظ و عمود امنیت کشور هستند و حفاظت و تقویت اینها ضروری است.

 

امام جمعه تهران از مجلس، دولت و قوه قضائیه نیز به عنوان سنگرهایی نام برد که کمرنگ‌ کردن آنها دشمن را شاد می‌کند و تصریح کرد: نباید دیوارها و حفاظ‌ها را برداریم تا دشمن به راحتی وارد خانه ما شود؛ قانونمنداری در تمام شرایط جزو توصیه‌های امیرمؤمنان(ع) است.

 

وی در ابتدای خطبه دوم نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و گفت: تقوای از آتش جهنم، تقوای از فتنه، تقوای از خسارت‌های دنیوی و اخروی لازم است، اما تقوا الله آن است که آدم باور کند عالم محضر خدا است و ادب محضر را در خلوت و جلوت حفظ کند./920/پ201/ج

ارسال نظرات