۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۲۸۴۱۰۸
رییس مرکز تخصصی نماز:

اقامه نماز سبب ایجاد امنیت و آرامش در جامعه می‌شود/ متدینین دغدغه دین‌یاری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه اقامه نماز سبب ایجاد امنیت و آرامش کامل در جامعه می‌شود، گفت: نماز محور تبلیغی همه انبیا و ائمه بوده است و حضرت مهدی(عج) در زمان ظهور خود و ایجاد حکومت جهانی از اهرم نماز و اعجاز خداوند کمک می گیرد.
حجت الاسلام کفيل ، استاد حوزه و دانشگاه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سلسله نشست های گروه دوم از هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی امروز هفتم شهریور در دانشگاه تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمدصادق کفیل، رییس مرکز تخصصی نماز در این مراسم، گفت: امروز ما در کشور خودمان نیاز به دین یار داریم چرا که تبلیغ دین با کمک آنان محقق می شود نه با کمک دینداران که ربطی به دین بقیه افراد جامعه ندارند ونسبت به دین  افراد جامعه بی توجه هستند.

 

رییس مرکز تخصصی نماز در کشور تصریح کرد: جامعه متدینین و نیز تعداد مساجد و کانون های مذهبی ما در کشور فراوان است، ولی متأسفانه متدینین ما دغدغه دین یاری را ندارند و نسبت به ترویج و اقامه نماز در جامعه کوتاهی کرده اند، ما از متدینین و گروه های مذهبی انتظار داریم که این وظیفه را در جامعه به طور مطلوب و به نحو احسنت به انجام برسانند.

 

وی با تأکید بر اقامه نماز از سوی متدینین عنوان داشت: اقامه نماز بدین معنا نیست که فرد دلخوش به طاعت و نماز خود باشد، بلکه فرد متدین باید نماز را در جامعه تبلیغ کند و خداوند نیز در قرآن نسبت به این مهم تأکید زیادی دارد.

 

وی با بیان این که نماز امر واجبی است که به وسیله آن آدمی به کمال می رسد و رحمت خدا را نصیب خود می کند، افزود: زمانی که پیامبر اکرم (ص) وارد مدینه شدند، در ابتدای حکومت خود مسجدی بنا نهادند و اقدام به ترویج و اقامه نماز نمودند و از این طریق بهترین حاکمیت را ایجاد کردند.

 

وی ضمن بیان اهمیت نماز گفت: نماز محور تبلیغی همه انبیا و ائمه بوده است و حضرت مهدی (عج) در زمان ظهور خود و ایجاد حکومت جهانی از اهرم نماز و اعجاز خداوند کمک می گیرد.

 

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه متأسفانه وضع نماز در کشور ما مطلوب نیست،بیان داشت: اقامه نماز سبب ایجاد امنیت و آرامش کامل در جامعه می شود.

 

راه های تبلیغ نماز

وی در بیان راه های تبلیغ نماز ابراز داشت: امید دادن افراد در زندگی یکی از این روش هاست، چرا که مهمترین دلیلی که فرد نسبت به خواندن نماز شب و یا خواندن به نماز ائمه در طول هفته و یا دیگر مستحبات کاهلی می کند، همین ناامیدی است؛ لذا فرد با امید به رشد معنوی می رسد.

 

کفیل صبر و استقامت را یکی از راه های دین یاری و تبلیغ دین عنوان کرد و افزود: تارکین صلاة بیشتر مشکل روحی و روانی دارند و نمی توانند در برابر مشکلات استقامت کنند.

 

وی بیان داشت: گرفتار روزمرگی دنیوی و هوای نفس مانع دین یاری می شود؛ لذا برای تبلیغ دین مبین اسلام باید خود را از این روزمرگی ها آزاد کرد.

 

در ادامه این مراسم افراسیابی، نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: پس از اتمام جنگ نظامی امروز دشمن در حوزه اقتصادی و فرهنگی جنگ خود را علیه ما ادامه داده است به طوری که امروز شاهد این هستیم که این دو جنگ در حوزه قاچاق کالا و ارز تبلور پیدا کرده است.

 

وی اشاره داشت: بیش از 60 مورد رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خود در خصوص خطر قاچاق کالا خارجی هشدار داده اند ولی ما متأسفانه به ظاهر به رهنموها و تاکیدات ایشان گوش می دهیم چرا که نسبت به این مورد غفلت کرده ایم.

 

وی ادامه داد: اگر پدیده قاچاق و تأثیر آن نسبت به آینده کشور و وظیفه خود را نسبت به آن بدانیم و به آن عمل کنیم در آن صورت است که نسبت به این گفته خود که گوش به فرمان رهبریم صادق هستیم.

 

افراسیابی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال 81 مبنی بر این که گسترش پدیده قاچاق و تاثیر آن روی اشتغال و اقتصاد و به دنبال داشتن خطراتی در این حوزه و نیز سهم دستگاه های متولی در برابر این پدیده شوم بیان داشت: ما متأسفانه ناآگاهانه با مصرف کالای خارجی و به ویژه کالای قاچاق آینده کشور را در معرض خطر قرار می دهیم.

 

وی درباره تأثیر کالای قاچاق در حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: اگر پولی را که صرف خرید کالای قاچاق می شد صرف اشتغال جوانان می کردیم امروز در این حوزه دچار مشکل نمی شدیم به طوری که امروز به دلیل عرضه پوشاک ارزان چینی و بی کیفیت برخی از کارخانه های تولیدی در کشور تعطیل شده است و بسیاری از نیروهای متخصص بیکار شده اند این در حالی است که ما در بسیاری از اجناس و کالاها بهترین بوده ایم که می توان به نساجی ایران و تولید پوشاک مان در کشور اشاره کرد.

 

افراسیابی ادامه داد: در حوزه سیاسی امنیتی و فرهنگی ورود کالاهای قاچاق ضربات مهلکی وارد کرد به ویژه در حوزه فرهنگ با تهاجمات فرهنگی دشمن روبرو شدیم.

 

قاچاق کالای خارجی ام الفساد در همه عرصه ها

وی قاچاق کالای خارجی را ام الفساد در همه عرصه ها و به ویژه حوزه فرهنگ دانست و افزود: خرید کالای یک کشور ورود فرهنگ آن کشور را نیز به دنبال دارد.

 

نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره داشت: کالای قاچاق به ویژه کالاهای آرایشی و بهداشتی سبب مرگ بسیاری از هم وطنان ما شده است به طوری که سال گذشته 16 شهروند تهرانی توسط داروی قاچاق چشم که توسط پزشکی تجویز شده بود نابینا شدند.

 

وی تأکید کرد: ما بایستی ترویج عدم استفاده از کالای خارجی به ویژه کالای قاچاق را از خانواده شروع کنیم و جامعه را نسبت به خطرات ناشی از آن به ویژه کالاهای بهداشتی و درمانی و نیز تاثیر آن روی اقتصاد و فرهنگ آگاه سازیم.

 

افراسیابی بیان داشت: امروز اصل مبارزه دشمن علیه ما پابرجاست و فقط روش آن تغییر کرده و ما باید برای پیروزی در این میدان به شهدا توکل کنیم و صادقانه در صحنه باشیم.

 

وی استفاده از کالاهای داخلی را عامل شکوفایی و پیشرفت کشورمان عنوان کرد و گفت: علت پیشرفت بسیاری از کشورها از جمله هند و ژاپن این است که مردم خرید کالای خارجی را تحریم کردند و امروز به پیشرفت رسیدند.

 

گفتنی است، هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی در دو گروه برادران و خواهران برگزار می شود که دوره برادران از تاریخ 31 مرداد در سه دوره پنج روزه و خواهران نیز از 15 شهریور در دو گروه چهار روزه برگزار خواهد شد.

 

هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی با حضور 2500نفر از اعضا و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از 31مرداد لغایت 21شهریورماه سال جاری در مشهد مقدس در حال برگزاری است./934/پ201/ح

ارسال نظرات