۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۸۵۰۱۰
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور:

تربیت دینی و انقلابی کودکان هدف کانون های پرورش فکری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: تمامی کانون های کشور یک خط مشترک را دنبال می کنند و آن تربیت دینی و انقلابی نسل آینده است.
حاجيان زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علیرضا حاجیان زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، اظهار داشت: تمامی کانون های کشور یک خط مشترک را دنبال می کنند و آن تربیت دینی و انقلابی نسل آینده است.


وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری از کانون انتظار ویژه ای دارند، افزود: نقطه مشترک رهنمودهای ایشان در دیدارها و مناسبت های مختلف با مدیران کانون ها این است که باید در یک فضای دینی و انقلابی حرکت کنند.


حاجیان زاده ادامه داد: در فیلم و کتاب و همه فعالیت های ما تربیت دینی دانش آموزان و اعضای کانون در نظر گرفته شده است و مربیان فرهنگی و تربیتی همین مسأله را در اولویت آموزش های خود قرار می دهند.


وی کانون را محل امنی برای حضور فرزندان دانست و گفت: مجموعه ما در تلاش هستند تا فضایی پر از اعتماد و اطمینان ایجاد شود تا اعتماد خانواده ها جلب شود.


مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به نقاط قوت کانون ها اشاره و اضافه کرد: بچه های ما با میل و علاقه خود در کانون ها عضو می شوند و هیچ نوع اجبار و الزام و تبلیغاتی که سبب شود کودکان به شکل تصنوعی وارد این مجموعه شوند، وجود ندارد.


وی با اشاره به اینکه بخش عمده وقت و عمر فرزندان ما صرف تعطیلات و اوقات فراغت می شود، افزود: تعطیلی را که به ظاهر تهدید و آفت است در کانون ها تبدیل به فرصتی برای یادگیری و تربیت صحیح آنان می شود.


حاجیان زاده سیستم آموزشی همراه با اجبار و الزام را کم اثر در تربیت فرزندان عنوان و اضافه کرد: این نوع سیستم آموزشی محدودیت هایی را بر روی روند اثرگذاری عمیق نکات آموزشی ایجاد می کند.


وی ادامه داد: در مسایل دینی هر آنچه که هست همه انگیزه های درونی است و برای تقویت کردن این انگیزه ها فضاهای غیر رسمی موثرتر عمل می کنند.


مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستم آموزشی کشور را به دو نوع رسمی و غیررسمی تقسیم کرد و گفت: سیستم آموزشی غیر رسمی بر عهده کانون ها است و این نوع سیستم آموزشی اثرگذاری بهتری دارد.


وی افزود: آموزش و پرورش با سازوکار مفصل اما محدودی که دارد، تمام دانش آموزان را در طول سال تحصیلی به طور منظم در اختیار دارد، اما در دوره تعطیلات وضعیت دانش آموزان سیال است و کانون ها در صورت حمایت همه جانبه مسؤولان می توانند این وضعیت سیال را سامان دهند.


حاجیان زاده گفت: پیش از انقلاب بعد از تاسیس کانون تمامی امکانات در اختیار کانون ها قرار گرفته و آن هدفی را که ما امروز از تشکیل این کانون ها در نظر داریم در ابتدای تاسیس مد نظر بوده است، ولی رغبت در مسؤولان فعلی برای تامین نیازها و همکاری با کانون ها کمرنگ است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به عنایت مقام معظم رهبری به عنوان بالاترین مقام رسمی و معنوی کشور که چنین اعتماد و اهتمام به کانون دارند، ما باید به مراتب شرایط بیشتر و بهتری برای کانون ها فراهم کنیم./936/202/ب1

ارسال نظرات