۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۸۵۰۳۰

برگزاری طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی اردبیل، گفت: طرح چهار روزه ضیافت اندیشه در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با حضور اساتید و دانشجویان برگزار می شود.
ضيافت انديشه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام حمید واحدی‌زاده، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در جلسه هماهنگی طرح ضیافت اندیشه، خاطرنشان کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این طرح از اساتید برجسته کشوری در محورهای اندیشه سیاسی و اخلاق حرفه‌ای بهره می برد.

 

وی با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های تاثیرگذار در دانشگاه ها افزود: تشکیل چنین دوره‌هایی در بهره‌گیری اساتید از فرمان‌های مقدس اسلام و به کارگیری آن در کلاس‌های درس موجب پیشرفت کاری اساتید و دانشجویان خواهد شد.

 

حجت الاسلام واحدی‌زاده تصریح کرد: در طرح چهار روزه یافت اندیشه افزون بر ارائه برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی مناسبی نیز برای اساتید و دانشجویان در نظر گرفته شده است که از مهم‌ترین این برنامه‌ها نشست هم‌اندیشی سبک زندگی، کارگاه جریان‌شناسی سلفی‌گری، سخنرانی، پرسش و پاسخ، دیدار با امام جمعه و علما، برنامه‌های ورزشی و تفریحی انجام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای معنوی در راستای تربیت و خودسازی اساتید و دانشجویان، ارتقای سطح اخلاقی، فکری و اعتقادی و افزایش بصیرت دینی و قرآنی از اهداف برگزاری این طرح است.

 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی اردبیل، افزود: ضیافت اندیشه طرحی برای اندیشهورزی اساتید است و ارتقای سطح فرهنگی و مذهبی با اجرای این برنامه‌ها محقق میشود و اساتید دانشگاهی طبق یک برنامه مدون با مباحث مختلف فرهنگی، سیاسی و مذهبی آشنا میشوند.

 

حجت الاسلام واحدی زاده با بیان اینکه امروز در عصر جنگ نرم  و تهاجم فرهنگی قرارگرفته ایم، افزود: اساتید دانشگاه ها باید شیوه های مختلف جنگ نرم دشمنان و تهاجم فرهنگی را شناخته و قدرت انتقال آن را به دانشجویان داشته باشند.

 

وی افزود: اساتید دانشگاه ها فرماندهان و دانشجویان افسران جنگ نرم هستند که باید با بصیرت در جهت مقابله با هجمه های گسترده فرهنگی و ضد دینی دشمنان اقدام کنند.

 

این مسؤول با اشاره به برگزاری دوره سبک زندگی اسلامی و ایرانی در این طرح، گفت: آموزش سبک زندگی اسلامی باید یکی از برنامه های اصلی دانشگاه های کشور باشد چرا که دشمنان به صورت شبانه روزی با برنامه ریزی های مدون خود در تلاشند تا سبک زندگی ناب و ارزشمند ملت ایران اسلامی را تغییر دهند./937/202/ب1

ارسال نظرات