۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۸۵۳۰۸
کارشناس مرکز مشاوره حوزه علمیه برادران اصفهان:

رسالت والدین تربیت نیکوی فرزندان است/ بهترین راه یادگیری فرزند از تجربه حاصل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مرکز مشاوره حوزه علمیه برادران اصفهان با بیان این که رسالت والدین تربیت نیکوی فرزندان است، گفت: والدین باید جزئی‌نگری را در فزندان افزایش دهند و آنها را کلی‌‌نگر تربیت نکنند.
تربيت فرزندان

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان مریم خسروانی، کارشناس مرکز مشاوره حوزه علمیه برادران اصفهان در سلسله نشست های فرزند پروری با موضوع مهارت های کودکان که در مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه(س) برگزار شد، گفت: یکی از راه های افزایش درک مطلب فرزندان، خواندن کتاب های مفهومی است.

 

وی تصریح کرد: بهترین راه یادگیری فرزند از راه تجربه است و آموزش از طریق کامپیوتر و فضای مجازی در مراتب بعدی قرار می گیرد، چرا که هماهنگی بین چشم و دست برای فرزند از راه تجربه کردن فیزیکی به دست می آید.

 

کارشناس مرکز مشاوره حوزه علمیه برادران اصفهان در این نشست ضمن بیان اهمیت تربیت فرزند به راهکارهای آن نیز اشاره کرد و بیان داشت: فرزندان را کلی نگر تربیت نکنید و جزئی نگری را در آنان افزایش دهید.

 

خسروانی عنوان کرد: ما باید برای تربیت فرزند در سنین کودکی اهمیت قائل شویم و تربیت در سنین کودکی، دوران طلایی یادگیری است که برگشت پذیر نمی شود، لذا ثمره زندگی و رسالت ما تربیت نیکوی فرزندان است.

 

وی به راهکار های دیگر آموزش کودک به صورت عملی پرداخت و گفت: برای بالا بردن دانش کودک، حروف الفبا و مفهوم اعداد را در قالب  شعر های کودکانه به آنها آموزش دهید.

 

خسروانی در پایان با اشاره به سایر راهکارهای تربیت فرزند ابراز داشت: تحمل شکست، خود کنترلی، کنجکاوی و هوش هیجانی نیز از جمله راههای تربیت فرزند است./939/102/ب2

ارسال نظرات