۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۸۵۵۴۴
سفیر ایران در باکو:

استقبال مردم جمهوری آذربایجان از آیت الله نوری همدانی نشانگر علاقه به مراجع و علمای دینی است

خبرگزاری رسا ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با تقدیر از ابتکار حضرت آیت الله نوری همدانی در سفر به این کشور، استقبال مردم از این مرجع تقلید را نشان دهنده علاقه مردم به علمای دینی و مراجع تقلید دانست.
پاک آئين سفير ايران در باکو

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا از باکو، محسن پاک‌آئین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور جمهوری آذربایجان امروز در مراسم دیدار ایرانیان مقیم باکو با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید اظهار داشت: جامعه امروز آذربایجان مانند بیماری است که دچار دچار فراموشی شده است.


وی با بیان این‌که مردم این کشور در اصل مسلمان و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت هستند، خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان 70 سال تحت سلطه و خفقان کمونیست بوده و قبل از آن نیز در دوران تزار نتوانسته‌اند آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب تشیع را به معنای واقعی کلمه در جامعه احساس کنند.


پاک‌آئین ادامه داد: نتیجه سال‌ها استبداد و حاکمیت کمونیست در جمهوری آذربایجان این شده که مردم این کشور از هویت اصیل دینی و شیعی خود دور افتاده اند که رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سفارت کشورمان در آذربایجان با برنامه های فرهنگی و دینی به دنبال ترویج و احیای هویت دینی مردم است.


سفیر ایران در جمهوری آذربایجان افزود: در دوران خفقان کمونیست در آذربایجان، علمای بسیاری در دریای خزر بدست آن رژیم مستبد غرق شدند تا دین و مکتب مردم این کشور زنده بماند، اکنون که یک عالم جلیل‌القدر برای نخستین بار به آذربایجان سفر کرده است، حادثه‌ای بسیار مبارک محسوب می شود.


وی با تقدیر از حضور پر خیر و برکت حضرت آیت الله نوری همدانی به آذربایجان تصریح کرد: استقبال وصف‌ناپذیر مردم این کشور از سفر معظم‌له نشانه‌ای بسیار آشکار از محبت آذربایجانی‌ها نسبت به علمای دینی و مراجع تقلید است./935/پ201/ج

ارسال نظرات