۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۸۵۸۳۹

کتابچه «عقود اسلامی بانکی» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتابچه «عقود اسلامی بانکی» با هدف یادگیری قانون عملیات بانکی بدون ربا و ترویج مبانی کارکردی عقود اسلامی در بین خانواده ها منتشر شد.
کتابچه عقود اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتابچه عقود اسلامی بانکی به منظور آگاهی مردم و استقرار کامل نظام بانک‌داری اسلامی و بستر سازی برای استقرار اقتصاد مقاومتی منتشر شد.

 

این کتابچه از مقدمه و فصل هایی با نام قراردادهای اسلامی تشکیل شده است و در هر فصل با تعریف آن قرارداد به کیفیت اجرای آن در نظام بانکی اشاره می‌کند و با مثالی آن را توضیح می‌دهد.


مقدمه این کتابچه یکی از تفاوت‌های اساسی بانکداری اسلامی را با بانکداری ربوی در روش اعطای تسهیلات عنوان کرده و آورده است: در بانکداری ربوی  برای تمام نیازها اعم از نیاز مصرفی یا سرمایه گزاری از عقد قرض ربوی استفاده می‌کنند، در حالی که در بانک‌داری اسلامی باید بر اساس نوع نیاز متقاضیان، عقد شرعی مناسب را انتخاب نموده و مطابق احکام و شرایط آن تسهیلات پرداخت شود.

 

در پایان هر فصل نکات شرعی و استفتاءات پیرامون آن قرارداد بیان شده است که خواننده را از جزئیات شرعی آن مطلع می‌کند.

 

گفتنی است این کتابچه توسط بانک مهر اقتصاد به منظور بستر سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی که پایه و اساس آن بانک‌داری اسلامی است تهیه شده و هدف آن مطالعه و یادگیری قانون عملیات بانکی بدون ربا و ترویج مبانی کارکردی عقود اسلامی در بین خانواده ها عنوان شده است./843/ن603/ی

ارسال نظرات