۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۸۶۵۱۲
استاد حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان:

اقتصاد مقاومتی در شرایط فشار فرصت رشد و شکوفایی می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بامری با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت و اقتصاد تدافعی نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی به ملت‌ها فرصت رشد و شکوفایی می‌دهد تا با تکیه بر توانایی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی در شرایط فشار هم بتوانند به نقطه مطلوب برسند.
اقتصاد مقاومتي

حجت‌الاسلام عبدالله بامری، مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تشخیص حوزه‌های فشار در شرایط تحریم، تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن این تحریم‌ها و بتوانیم در یک شرایط آرمانی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.


وی بیان کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که دور خود حصار بکشیم و فقط کار تدافعی انجام دهیم؛ بلکه اقتصاد مقاومتی به ملت‌ها فرصت رشد و شکوفایی می‌دهد تا در شرایط فشار هم بتوانند به نقطه مطلوب برسند.


مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان تصریح کرد: برخی از مردم اقتصاد مقاومتی را به ریاضت اقتصادی تعبیر می‌کنند، در حالیکه این مورد برای زمانی است که دولت دچار کسری بودجه باشد و مجبور است تعدادی از خدمات را حذف کند، در حالی که اقتصاد مقاومتی به معنای دیگری بوده و به دنبال آن است که علی‌رغم تحریم‌ها بتواند رشد داشته باشد.


وی افزود: برای رشد اقتصاد باید مسائلی را در نظر گرفت، از جمله توجه جدی و حمایت دائم از بخش کشاورزی، جلوگیری از خام‌فروشی نفت، اصلاح ساختار مالیاتی و همچنین اصالت دادن به تولید محوری.


حجت‌الاسلام بامری ادامه داد: خصوصی‌سازی هم از مواردی است که منجر به رشد اقتصاد می‌شود، اما باید مدیریت شده، منطقی و مدبرانه باشد در غیر این‌ صورت ممکن است به یک چالش تبدیل شود.


وی با تأکید بر این‌که فضای رقابتی باید در همه زمینه‌ها وجود داشته باشد، افزود: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌برداری از تکنولوژی‌های پیشرفته در هر بخش از دیگر محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.


این مدرس حوزه بیان کرد: دولت و مردم باید تلاش کنند با تدبیر در مصرف، پرهیز از مصرف بی‌رویه، حمایت از تولید داخلی و رفع نواقص، زمینه‌های رشد و شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم کنند و تا حد امکان از وابستگی به کشورهای بیگانه خارج شویم.

حجت‌الاسلام بامری در پایان اظهار کرد: یکی از منابعی که منجر به اقتدار سیاسی و اقتصادی یک کشور می‌شود، منابع انسانی هستند؛ اگر افزایش جمعیت داشته باشیم و نیروی جوان ما رو به رشد باشد، توان اقتصادی و اقتدار سیاسی ما هم بیشتر می‌شود./831/302/ب3

ارسال نظرات