۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۲۸۷۹۴۴
آیت الله کعبی:

آمریکایی ها پروژه عبور از حاکمیت اسلامی را در برنامه دارند/فرصت طلبی آمریکا تهدیدی برای امنیت ملی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که از نظر سیاسی آمریکایی ها پروژه عبور از حاکمیت اسلامی و ارزش های اسلامی را طراحی کرده اند، گفت: ترویج ارزش های اسلامی و استحکام درون زای انقلاب اسلامی با محوریت ولایت فقیه و پرچمداری رهبر عزیز انقلاب راه مقابله با دشمن است.
 آيت الله کعبي  آيت الله کعبي آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که مجلس نباید از روند بررسی برجام کنار گذاشته شود، گفت: رهبری وارد اصل منازعه بر پایه حقوق داخلی که برجام باید به مجلس برود یا نرود نشدند، ایشان در این زمینه اظهار نظر خاص نکردند.


وی افزود: البته بر اساس تفسیری که از شورای نگهبان نسبت به اصل 37 و اصل 125 قانون اساسی وجود دارد، چون مسأله برجام تعهد و الزام آور است قطعا باید در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد که رهبر انقلاب وارد این مناقشه نشدند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رهبر انقلاب فرمودند که مصلحت نیست مجلس کنار گذاشته شود، اظهار داشت: خود مسأله برجام اقتضا می کند که نمایندگان مجلس برای بررسی ورود کنند؛ مجلس نیز کمیسیونی تشکیل داده که خوشبختانه فعال هستند و با دعوت از تیم مذاکره کننده در حال بررسی برجام هستند.


وی ادامه داد: رهبری با اظهار نظر قاطع و شفاف در مسأله برجام دست مجلس برای بررسی کارشناسانه و اظهار نظر به نمایندگی از ملت ایران باز گذاشته است، اکنون نوبت نمایندگان مجلس است که از ظرفیت کارشناسی نظام برای پایان گره هسته ای و رعایت خطوط قرمز رهبر وارد اقدام جدی و سنجیده شوند.


آیت الله کعبی با بیان این که رهبر انقلاب تصریح کردند که مسؤولان باید پاسخ رسمی به اظهارات نادرست آمریکایی ها بدهند، ابراز داشت: آمریکا از موضع دشمن شماره یک انقلاب و نماد حقیقی استکبار برنامه خود را در زمینه تسلیم و استحاله نظام جمهوری اسلامی ایران تدوین کرده است.


وی عنوان کرد: آمریکا دشمنی مکار و شیطان بزرگ است که حتی در چارچوب توافق هسته ای به دنبال رسیدن به اهداف فرا هسته ای است، مسؤولان نظام باید هوشمندانه و بر اساس شناخت طراحی دشمن با آنان مقابله کنند و پاسخ قاطع به دشمنان بدهند.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اظهارات دشمنانی همچون آمریکا نشان دهنده اوج کینه آن ها نسبت به نظام اسلامی است، مقاومت ملت ایران در همه عرصه ها و حضور شجاعانه و توأم با حکمت آن ها و بیانات قاطع مسؤولان به ویژه رهبر معظم انقلاب دشمن مکار و شیطان بزرگ را به ستوه آورده و استراتژی های سلطه طلبانه آمریکا را با شکست مواجه کرده است.


وی با اشاره به ضرورت جلوگیری مسؤولان از فرصت طلبی آمریکا، اضافه کرد: فرصت های آمریکا تهدیدی برای امنیت ملی است؛ آمریکایی ها استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران را در قالب طراحی های پیچیده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی نشان گرفته است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که از نظر سیاسی آمریکایی ها پروژه عبور از حاکمیت اسلامی و ارزش های اسلامی را طراحی کرده اند، گفت: از نظر فرهنگی دشمنان غربی کردن فرهنگ، ترویج سبک زندگی غربی و بی بند و باری را در برنامه خود دارند.


وی ادامه داد: در زمینه اقتصادی دشمن در صدد حاکم کردن فرهنگ مصرف، فرهنگ استفاده از کالای خارجی بوده و معطل ماندن اقتصاد مقاومتی را طراحی کرده است؛ راه مقابله با آمریکایی ها پیشبرد برنامه جامع و عملیاتی اقتصاد مقاومتی، ترویج ارزش های اسلامی و استحکام درون زای انقلاب اسلامی با محوریت ولایت فقیه و پرچمداری رهبر عزیز انقلاب است./1323/ت302/ش

ارسال نظرات