۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۸۸۱۷۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نباید به بهانه مذاکرات استکبار ستیزی را کنار گذاشت/ مذاکرات قطعا به معنای تفاهم و کنار آمدن با آمریکا نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اسان چهار محال و بختیاری با بیان این که به هیچ وجه نباید به بهانه مذاکرات استکبار ستیزی را کنار گذاشت، گفت: باید توجه داشت که استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران با وجود مذاکرات و حتی توافق هسته ای محفوظ است.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که مصلحت نیست که مجلس شورای اسلامی از روند بررسی برجام کنار گذاشته شود، گفت: برجام در واقع یک مجموعه ای است که پس از مدت های مذاکرات سخت و فشرده به دست آمده است که باید دستاوردهای ماندگار و متناسب با نیازهای کشور را در بر داشته باشد.


وی افزود: همه منافع کشور و نظام باید در برجام تأمین شده باشد، از آنجایی که رهبر انقلاب به صورت مداوم و مستمر مذاکرات هسته ای را رصد می کردند و رهنمودهای فروانی در طول مذاکرات ارائه می دادند اما در عین حال ایشان بنا نداشتند که در جزئیات ورود کنند.


امام جمعه شهرکرد با بیان این که در نهایت مردم باید در مورد منافع یا موارد دیگر برجام نظر دهند، اظهار داشت: مردم باید در جریان کم و کیف آنچه در برجام آمده است باشند، بهترین جایی که می توان چنین عرصه ای را فراهم کند تا در پی آن مردم از برجام آگاه شوند مجلس شورای اسلامی است.


وی ادامه داد: نمایندگان مجلس با حساسیتی که نسبت به برجام دارند، کمیسیون ویژه ای که برای این مسأله تشکیل داده و در حال بررسی هستند؛ مصلحت اندیشی رهبر معظم انقلاب کاملا حکیمانه و درایتمندانه است؛ بنابراین اگر برجام به تصویب نمایندگان ملت برسد در حقیقت به تصویب مردم رسیده است.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که مردم همواره باید در تمام جریانات کشور باشند، ابراز داشت: سیاست همیشگی رهبر معظم انقلاب این است که چیزی را از مردم پنهان نمی کنند، مردم همیشه محرم اسرار نظام بودند در این مسأله نیز مردم باید در جریان قرار گیرند.


وی با بیان این که جای سؤال است که چرا مسؤولان با برررسی برجام در مجلس همراهی نمی کنند، عنوان کرد: برخی می گویند که چیزی را نباید از مردم پنهان نگه داشت از همین رو از چنین مسأله ای که در حقیقت مردم در جریان قرار می گیرد باید استقبال کنند.


نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تأکید بر ضرورت پاسخ قاطع و رسمی مسؤولان در برابر یاوه گویی های آمریکا خاطرنشان کرد: مذاکرات ایران قطعا به معنای تفاهم و کنار آمدن با آمریکا نیست، همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند گفتمان انقلاب با گفتمان حاکم در آمریکا 180 درجه تفاوت دارد.


وی اضافه کرد: گفتمان انقلاب گفتمان اسلام ناب و حاکمیت دین و ارزش های اسلامی و انسانی است اما گفتمان آمریکا سلطه و استکبار است، از همین رو به هیچ عنوانی این دو گفتمان در کنار یکدیگر قرار نمی گیرند بنابراین همانگونه که ره بر انقلاب فرمودند ایران تنها در مسأله هسته ای با آمریکا مذاکره می کند.


امام جمعه شهرکرد با بیان این که مذاکره هسته ای ایران با آمریکا به این دلیل بود که بهانه از دست دشمن گرفته شود، گفت: ایران با ورود به مذاکرات در صدد بود تا به دنیا نشان دهد که به دنبال سلاح هسته ای نیست و با منطق برخورد می کند.


وی افزود: مذاکرات به این دلیل بود که نظام سلطه نتواند از افکار عمومی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند تا برای همه دنیا شفاف سازی صورت گیرد که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست؛ استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران که در متن انقلاب وجود دارد و ذره ای نباید کمرنگ شود.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که به هیچ وجه نباید به بهانه مذاکرات استکبار ستیزی را کنار گذاشت، اظهار داشت: باید توجه داشت که استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران با وجود مذاکرات و حتی توافق هسته ای محفوظ است./1323/ت302/ش

ارسال نظرات