۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۸۸۲۶۰
امیرالحاج ایران:

نقش علما در تحقق وحدت بسیار برجسته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت درهمایش تقریب مذاهب اسلامی تنها راه مقابله با فتنه ها در جهان اسلام را وحدت دانست و تاکید کرد که امروز باید دست در دست یکدیگر فتنه ها را پشت سر بگذاریم.
 همايشي با عنوان "تفرقه ، استراتژي كهن استكبار در جامعه امروز "

به گزارش خبرگزاری رسا، سرپرست حجاج ایرانی تنها راه مقابله با فتنه ها در جهان اسلام را وحدت دانست و تاکید کرد امروز باید دست در دست یکدیگر فتنه ها را پشت سر بگذاریم.

 

نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت که درهمایش تقریب مذاهب اسلامی درجمع زائران نخبه و اندیشمندان فرهیخته جهان اسلام درجوار بیت الله الحرام سخن میگفت نقش علمارا درتحقق وحدت بسیاربرجسته خواند وگفت باید از سرمایه های کشورهای مسلمان برای پیشرفت امت اسلامی استفاده و با توطئه اجانب مقابله کنیم .

 

در این همایش که با عنوان "تفرقه، استراتژی کهن استکبار در جامعه امروز " برگزار شد امیرالحاج ایران با اشاره به اینکه امروز صهیونیست ها خوشحالند که مسلمان ها را گرفتار کرده و خود به راحتی زندگی می کنند خاطرنشان کرد شیعه وسنی برادرند و این گونه هم اندیشی ها به ما کمک می کند تا به اندیشه واحد دست پیدا نموده و از اختلاف دوری کنیم.

 

نماینده ولی فقیه از شرکت کنندگان دراین همایش خواست وقتی به کشورهای شان بازمی گردند ضمن تلاش برای تحکیم وحدت، با ادب و تسامح بیشتر و تکیه بر مباحث علمی با یکدیگر گفتگو کنند و جلوی فتنه ها را بگیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر جهل و نادانی، عالمان وابسته و استفاده نادرست از دانش شان، عوامل و قدرت های خارجی و بهره گیری از حربه تکفیر را از عوامل مهم واساسی دانست که موجب ایجاد اختلاف درجوامع اسلامی شده اند.

 

سرپرست حجاج ایرانی خاطر نشان کرد: این حربه های استکباری را قدرت های جهانی برای ایجاد شکاف در میان مسلمانان بکار گرفته اند.

 

وی افزود: برای رسیدن به وحدت باید اصول اخلاقی و ارزشی اسلام را رعایت کنیم و بدانیم دشمن بدنبال حفظ منافع خود درکشورهای اسلامی است.

 

در این همایش همچنین سخنرانان از اندونزی ، کشمیر هند، عراق و ساحل عاج ضمن بیان دیدگاه خود در باره راهکارهای تحقق وحدت ، از موسم حج بعنوان بهترین فرصت گردآمدن اندیشمندان کشورهای اسلامی برای تبادل نظر یاد کردند.

 

سخنرانان این گونه گردهمایی ها را در نزدیک کردن آراء ونظرات به یکدیگر مثبت و مفید ارزیابی و تصریح کردند که پیامبر اکرم بهترین الگوی ایجاد وحدت است.

 

براساس این گزارش مسئولیت علمای جهان اسلام در بصیرت افزایی و مقابله با فتنه های مذهبی ، بصیرت و همدلی - راهکار مبارزه با استراتژی استکبار جهانی در تفرقه افکنی در جهان اسلام و نظام سلطه وحمایت از جریان های تکفیری از محورهای مورد بحث در این همایش یک روزه بود و در آن چالش های فراروی جهان اسلام وراهکارهای مقابله با آن و خطر جریان های تکفیری برای جهان اسلام تشریح شد./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

 

 

 

ارسال نظرات