۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۸۸۸۹۲
جانشین معاونت آموزش جامعه المصطفی:

3 هزار نفر به جریان پرنشاط جامعه المصطفی اضافه شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین الهی تبار، گفت: در سال جدید تحصیلی 3 هزار نفر، به جریان پرنشاط علمی جامعه المصطفی اضافه شده‌اند.
الهي تبار

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعة المصطفی، حجت الاسلام والمسلمین الهی تبار، جانشین معاونت آموزش جامعة المصطفی در مراسم آغاز سال تحصیلی 95-94 المصطفی، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، تصریح کرد: اگر نگاهی راهبردی به گذرگاه‌های تاریخی داشته باشیم؛ همواره دو جریان عمده حق و باطل را مشاهده خواهیم نمود.

 

وی با تأکید بر این که جهان همواره صحنه تقابل دو جریان حق و باطل بوده، ابراز داشت: اسلام به عنوان مصداق واقعی کلمه حق، برای نهادینه سازی و پایداری جریان حق آمده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین الهی تبار با اشاره به آیه « إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ » (آیه 19 سوره آل عمران)، اظهار داشت: تسلیم شدن در برابر درگاه الهی، دین مقبول خداوند متعال می‌باشد، که مصداق واقعی آن در دین مبین اسلام تجلی یافته است.

 

جانشین معاونت آموزش جامعة المصطفی جریان‌های مادی و معنویت گریز را مصداق بارز باطل عنوان کرد و ابراز داشت: امروز یکی از عرصه‌های مصادیقی باطل، در تمدن غربی تجلی یافته است.

 

سخنران مراسم ضمن اشاره به شناخت دقیق جریان باطل از ظرفیت‌ها و توان جریان حق، خاطرنشان کرد: جریان باطل به منظور مقابله با جریان حق، راه‌کارها، تدابیر و راهبردهای مختلفی را در نظر گرفته است، که از جمله آن می‌توان به راهبرد تفرقه اشاره نمود.

 

وی در ادامه قرائت‌های متفاوت اسلام در عصر کنونی را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: قرائت اسلام اعتدالی، که مطابق با معارف و آموزه‌های ناب اسلامی است، یکی از مهمترین قرائت‌ها در دنیای کنونی به شمار می‌رود و گفتمان انقلاب اسلامی، مدافع اصلی این جریان و قرائت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین الهی تبار قرائت اسلام سکولار که تقریباً جریان‌های سیاسی کشورهای اسلامی را درگیر خود نموده، را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: این قرائت اسلام را تنها در خانه‌ها و مساجد متصور می‌کند و برای آن هیچ نقشی در اجتماع ندیده است.

 

وی قرائت تکفیری و خشن را از دیگر قرائت‌های عصر کنونی دانست و ابراز داشت: این قرائت از دو شاخصه جدی و کلان برخوردار بوده، عقل گریز، تکفیری و خشونت طلب بوده و دیگران را از جلگه اسلام خارج می‌دانند. این قرائت اکنون به مشکل جدی دنیای اسلام تبدیل شده است.

 

جانشین معاونت آموزش جامعة المصطفی با تأکید بر این که آیه « أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ ...»، یکی از اصول آموزه‌های اسلامی به شمار می‌رود، اظهار داشت: این اصل مهم که مورد تأکید خداوند متعال بوده و آیات الهی بر آن تصریح دارند، مورد غفلت قرائت تکفیری قرار گرفته است.

 

وی افزود: قرائت تکفیری باعث دامن زدن به اسلام هراسی شده وفرصت‌های بسیاری را که پیش روی جهان اسلام قرار گرفته بود، سوزاند و با ارائه چهره‌ای بسیار خشن از دین مبین اسلام، منادی تفرقه بوده، آن را ناکارآمد جلوه می‌دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین الهی تبار یادآور شد: جامعه المصطفی به عنوان نهادی حوزوی، منادی اسلام عدالت محور و معنویت‌گرا بوده، ضمن تأکید بر عقلانیت، به انس، محبت، صلح و آرامش تصریح می‌کند.

 

جانشین معاونت آموزش جامعة المصطفی ادامه داد: معاونت آموزش جامعة المصطفی متکفل آموزش و تربیت نیروی انسانی بوده، نهادینه سازی خصوصیت‌های عالم شدن، فراگیری دانش دینی، عقلانیت پذیری و محبت در امور را از مهمترین رسالت‌های خود در قبال دانش پژوهان می‌داند. عالم دین، باید پارسا بوده، بتواند علم دینی را ترویج نماید.

 

وی دغد‌غه‌مندی و رسالت پذیری را از ویژگی های بارز طلاب المصطفی ذکر کرد و اظهار داشت: طلاب جامعه المصطفی باید آنچه را که در مقام نظر فرا گرفته‌اند، در صحنه‌های اجتماعی و فرهنگی پیاده نماید.

 

حجت الاسلام والمسلمین الهی تبار با بیان این که معاونت آموزش جامعة المصطفی مکلف است طلبه را تولیدگر و یا ترویج گر دانش دینی تربیت نماید، خاطرنشان کرد: در عرصه علوم حقه الهی، باید وحدت آفرین بوده، وحدت امت اسلامی را به عنوان رسالتی الهی جدی بگیریم.

 

سخنران این مراسم ضمن تأکید بر بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت ها و فرصت‌های به وجود آمده، یادآور شد: همه باید جهادگونه، ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهر مقدس قم، از لحظه لحظه زندگی خویش برای کسب معارف ناب الهی استفاده نماییم.

 

وی با بیان این جامعة المصطفی متولی فراهم سازی زمینه‌های جهاد علمی عاشقان معارف ناب الهی در سراسر گیتی است، تصریح کرد: باید جنبش علمی به منظور نهادینه سازی معنویت، عقلانیت، عدالت و محبت در جوامع بشری، جدی گرفته شود.

 

جانشین معاونت آموزش جامعة المصطفی با بیان این که شعار آغاز سال تحصیلی المصطفی با عنوان «جهاد علمی، عقلانیت و معنویت»، استراتژی آموزشی جامعة المصطفی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: برای ایستادن در مقابل قرائت‌های اشتباه و ناصواب از دین مبین اسلام، باید جهاد علمی را هرچه بیشتر مورد اهتمام قرار دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین الهی تبار در پایان با اشاره به این که 3 هزار نفر، امسال به جریان پرنشاط علمی جامعه المصطفی اضافه شده‌اند، اظهار داشت: جامعه المصطفی به معنای واقعی کلمه، در راستای تقویت جریان حق علیه جریان باطل به پیش می‌رود./1325/د101/ف

ارسال نظرات