تبلیغ دین در شبکههای اجتماعی در قالب کارگروههای تخصصی دنبال شود/ پراکندگی مطالب فضای سایبر جسم و روح طلاب را خسته میکند
وی ادامه داد: به اعتقاد من حتی هر حوزوی سطح بالا هم نباید وارد کار تبلیغی در فضای سایبری شود، بلکه باید فرد علاوه بر قابلیت علمی و اخلاقی لازم، در عرصه کار فضای شبکه های اجتماعی آموزش کافی دیده باشد و توانمندی لازم برای شرکت در میدان نبرد مجازی را داشته باشد، چرا که فضای مجازی مختصات و ویژگی های خاص خود را دارد.
معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان، افزود: معاونت تبلیغ حوزه های علمیه می تواند عده ای از طلابی را که آموزش آن ها به اتمام رسیده و متخصص دین هستند را گزینش کند و سپس دوره آموزش های لازم و بایسته های کار در فضای مجازی را برای آن ها برگزار کند و به صورت سازماندهی شده و منجسم و هدفمند، با قدرت از فرصت تبلیغ در شبکه های اجتماعی بهره ببرد، این کار باید در قالب کارگرو های تخصصی دنبال شود.
حجت الاسلام جلالی اظهار داشت: سوالات و شبهات اعتقادی موجود در اینترنت و شبکه های اجتماعی باید به صورت گروهی تجزیه و تحلیل شود و هر گروهی هم باید مامور پاسخ دهی به یک دسته از سوالات باشد، تا سوالات فراوان و متعدد و با زمینه های مختلف، به صورت تخصصی در کار گروه های حوزه علمیه بررسی شده و سپس وارد فضای مجازی شود.
وی ابراز داشت: قطعاً هر چه شخص فاضل تر و آگاه تر باشد، بهتر می تواند تاثیر مثبت خود را در تبلیغ معارف دین بگذارد، مطالب کذب و بدون سند بسیاری در اینترنت وجود دارد که می تواند علاوه بر وقت کشی، مشکلات روحی و جسمی فراوانی را برای طلاب به ارمغان بیاورد و به خصوص جسم و روح طلبه های جدیدالورود ما را خسته و آزرده کند.
معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان، بیان داشت: سوالاتی که در فضاهای مجازی مطرح می شود، جنبه های گوناگونی دارد، بعضی سوالات اصلاً نیازی به جواب دادن ندارند، باید سوالات را ریشه یابی کرد، چه بسا ظاهر یک پرسش فقهی است، در حالی که عقبه و پشتوانه اصلی آن چیز دیگری است، هر چه شخص بصیر تر و عالم تر باشد، باطن مسئله را بهتر می بیند و در نتیجه پاسخ محکم تری خواهد داد. /869/302/ب3