۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۸۹۰۳۸
امام جمعه خوی:

مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از حکومت علوی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: مایه افتخار است که مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از حکومت علوی است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در جلسه هماهنگی برنامه های عید سعید غدیر، این روز را بزرگترین عید مسلمانان اعلام کرد و اظهار داشت: غدیر خم تکمیل دین و اتمام نعمت خداوند بر بشریت بوده و روزی است که امیرمؤمنان(ع) که یکی از فلسفه های خلقت عالم هستی می‌باشند به جانشینی پیامبر(ص) و امامت امت اسلامی نصب شده است.

 

وی افزود: افتخار شیعه این است که پیرو امیرمؤمنان(ع) و شیعه ایشان و فرزندان آن حضرت هستند بنابراین گرامیداشت عید سعید غدیر وظیفه عموم مسلمانان به ویژه شیعیان اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام شکوری تأکید کرد: باید با تمامی وجود عید سعید غدیر، این مناسبت عظیم گرامی داشته شود.

 

وی تصریح کرد: هویت شیعه با امیرمؤمنان(ع) است و افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که مبانی حکومتی اش اتخاذ شده از حکومت علوی آن بزرگوار است.

 

در این جلسه با تبادل نظر مسؤولان برگزاری مراسم جشن سرور در مصلی و سایر مساجد شهر و چراغانی خیابانها و میادین به تصویب رسید.

 

همچنین مقرر شد همزمان با جشن عید غدیر خم 50 نفر از طلاب مدارس علمیه شهرستان خوی معمم شوند.

 

گفتنی است، جلسه هماهنگی برنامه های عید سعید غدیر با حضور مسؤولان فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی و مدیران مدارس علمیه در دفتر امام جمعه برگزار شد./936/101/ب1

ارسال نظرات