۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۸۹۵۱۵
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

انعکاس صادقانه رویدادها رسالت خبرنگاران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: بر اساس آموزه های قرآن کریم، دشمنی ها و کدورت ها نباید ما را از مسیر عدالت دور کند وقتی حادثه ای اتفاق می افتد باید عین واقع و البته با در نظر گرفتن شرایط زمان و مکان و مصالح جامعه نسبت به انعکاس آن رویداد اقدام شود بنابراین انعکاس صادقانه رویدادها رسالت هر خبرنگاری است.
 حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر در ديدار خبرنگاران اعزامي صدا و سيما به موسم حج

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در دیدار خبرنگاران اعزامی صدا و سیما به موسم حج طی سخنانی با بیان اینکه به کرات گفته ایم نباید موضوع حج را به روابط سیاسی دو کشور گره بزنیم گفت: چون نمی خواهیم به حج فقط به عنوان یک سفر صرف نگاه کرده و آن را مقطعی ببینیم باید مسئله حج را از روابط سیاسی دو کشور جدا کنیم تا بتوانیم حجی توام با آرامش داشته باشیم.

 

وی گفت: اینکه شاهد برگزاری حجی توام با آرامش و بدون هرگونه حاشیه هستیم دلیلش این است که موضوع حج و روابط سیاسی دو کشور ایران و عربستان را جدای از هم دیده ایم که خوشبختانه این مهم از سوی مسئولان سعودی هم پذیرفته شده است.

 

امیرالحاج ایران به ظرفیت های بزرگ و عظیم حج اشاره کرد و افزود: قطعا با درایت و در نظر گرفتن مصالح بزرگتر که نفع اسلام در آن است می توانیم از تمام ظرفیت های حج به نحو احسن استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز همیشه تاکید کرده اند که از ظرفیت حج باید برای رسیدن به وحدت استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه همکاری مسئولان سعودی تاکنون در همه زمینه ها خوب بوده است لذا ما باید اعتمادی که به دست آمده است را از دست ندهیم و بر آن بیفزاییم گفت: حج نباید کانون اختلاف باشد بلکه از این فرصت باید برای رفع اختلافات استفاده نماییم.

 

وی در ادامه به رسالت سنگین خبرنگاران در انعکاس رویدادها و وقایع مختلف اشاره کرد و گفت: بر اساس آموزه های قرآن کریم، دشمنی ها و کدورت ها نباید ما را از مسیر عدالت دور کند وقتی حادثه ای اتفاق می افتد باید عین واقع و البته با در نظر گرفتن شرایط زمان و مکان و مصالح جامعه نسبت به انعکاس صادقانه آن رویداد اقدام شود.

 

وی به تاثیرگذاری خبرنگاران و اهل قلم در فرهنگسازی هر رویدادی تاکید کرد و اظهار داشت: به یقین کسانی که دستی در قلم دارند به عنوان قشر فرهیخته جامعه می توانند در فرهنگسازی امری نقش کلیدی و اساسی داشته باشند.

 

سرپرست حجاج ایرانی افزود: اخیرا مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران حج در خصوص مسئله بازارگردی تذکراتی را مطرح فرمودند که اجرایی کردن فرمایشات ایشان بدون فرهنگسازی غیرممکن خواهد بود، بنابر این بخشی از کسانی که می توانند در این حوزه با نشان دادن واقعیت ها و مصالح جامعه نکته مد نظر رهبری معظم انقلاب را عملیاتی کنند خبرنگاران و اهل قلم هستند.

 

وی در این زمینه یادآور شد: اهل رسانه و خبرنگاران می توانند با تهیه گزارش های جامع به علل بازارگردی زائران بپردازند و مردم هم وقتی با یک کار علمی و پژوهشی روبه رو شوند حتما راحت تر می پذیرند و مقاومتی از خود نشان نمی دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر همچنین با اشاره به نزدیکی ایام تشریق از خبرنگاران صدا و سیما خواست تا لحظه های ناب و معنوی زائران در صحرای عرفات را شکار و به داخل کشور منتقل کنند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خاتمه به دیپلماسی حج اشاره کرد و با بیان اینکه به تصویر کشیدن صحنه های زیبا و افتخارآفرین حج کار خبرنگاران است گفت: دیپلماسی حج باید به مدد و کمک دیپلماسی عمومی کشور بشتابد.

 

گفتنی است پیش از سخنان سرپرست حجاج ایرانی، حسن گروسی رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت تیم های مختلف خبری صدا و سیما در موسم حج 94 گفت: از ابتدای موسم حج تاکنون بیش از 3 هزار و 100 دقیقه برنامه مختلف تولید و پخش شده است./1330/د101/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات