۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۸۹۵۸۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

«امیرالمؤمنین، معیار زندگی، محور وحدت امت اسلامی» شعار دهه امامت و ولایت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بزمانی گفت: انتساب اهل بیت(ع) به قشر و صنف و مذهب خاص ظلم و جفا به اسلام است؛ زیرا اهل بیت(ع) سرمایه امت اسلامی هستند و درست نیست که واژه امامان شیعه را به کار ببریم، این سرمایه باید در جهت وحدت و همدلی و بهره‌برداری از علم سرشار این بزرگواران استفاده شود.
حجت الاسلام بزماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام عیسی بزمانی امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت که در سالن کنفرانس اداره‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: بزرگترین سرمایه اسلام که پیامبر اکرم به آنها دعوت کردند و به عنوان امانت در میان امت اسلامی قرار دادند، قرآن و عترت ایشان است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتساب اهل بیت(ع) به قشر و صنف و مذهب خاص ظلم و جفا به اسلام است؛ زیرا اهل بیت سرمایه امت اسلامی هستند و درست نیست که واژه امامان شیعه را به کار ببریم، این سرمایه باید در جهت وحدت و همدلی و بهره‌برداری از علم سرشار این بزرگواران استفاده شود.

 

وی با اشاره به سالروز شهادت امام باقر(ع) بیان کرد: امام باقر(ع) در دوران زندگی خود دانشگاهی تأسیس کرد که تمام سلایق و تفکرات در آن یافت می‌شد چنین سرمایه عظیمی امروز نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام بزمانی با تأکید بر ابراز محبت مردم سیستان و بلوچستان نسبت به اهل بیت(ع) اظهار داشت: ما در استانی زندگی می‌کنیم که مردم شیعه و سنی آن عاشق و ارادتمند اهل بیت هستند و بدون تردید فردی مخالف با ایشان در استان وجود ندارد این بزرگترین امتیازی است که سیستان و بلوچستان دارد.

 

وی در خصوص برنامه‌های امسال دهه ولایت و امامت در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: برنامه‌های دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید غدیرخم یک شعار محوری با عنوان «امیرالمؤمنین، معیار زندگی، محور وحدت امت اسلامی» دارد جامعه باید به سمتی حرکت کند که امام علی(ع) و سایر معصومین را الگو قرار دهد در این صورت است که بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها از بین خواهد رفت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: برنامه‌های غدیر دو بخش دارد که در قالب گرامیداشت و اقدامات فرهنگی و تبیینی انجام می‌پذیرد در بخش گرامیداشت، اجرای برنامه‌های متفاوت در مساجد به ویژه مساجد منسوب به نام امیر مؤمنان(ع) با حمایت‌های مردمی، اعزام سخنران به مناطق حاشیه‌ای در ده شب با بهره‌گیری از 65 مبلغ بومی و تعدادی از مبلغان دعوت‌شده از قم، حمایت از ایستگاه‌های صلواتی، تجلیل از سادات، اطعام روز غدیر و برگزاری مراسم ویژه قبل از آغاز نماز جمعه اهم برنامه‌ها هستند.

 

وی تصریح کرد: در بخش فرهنگی و تبیینی نیز مسابقات حول محور خطبه غدیر، خطبه‌خوانی غدیر و کارگاه‌های گفتمان دینی، گسترش فرهنگ نهج البلاغه و مسابقات ورزشی صورت خواهد گرفت./831/202/ب3

ارسال نظرات