۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۶۶۶
نماینده ولی فقیه در سپاه دامغان مطرح کرد؛

اجرای 60 عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در دامغان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دامغان با بیان اینکه بزرگداشت هفته دفاع مقدس چراغ فرهنگ اثار و شهادت را در جامعه روشن نگاه می‌دارد، گفت: 60 عنوان برنامه به مناسبت این هفته از سوی حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان دامغان برگزار می‌‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين قادري

حجت الاسلام سید مجتبی قادری مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دامغان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان هفته دفاع مقدس را فرصتی برای ادای دین نسبت به خانواده شهدا و جانبازان دانست و اظهار داشت: آگاهی بخشی و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جدید جامعه ضروری است.

 

وی جانبازانی که پس از سال‌ها رنج و و سختی همچنان بر عقیده و هدفی که با آن به جبهه رفتند، ثابت قدم مانده‌اند را الگو‌های زنده‌ خواند و افزود: 36 سال بر تخت بیمارستان خوابیدن و راست قامت ماندن و دست نکشیدن از حمایت ولایت و نظام اسلامی، نهایت ایثار و از خود‌گذشتگی است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه دامغان با بیان اینکه در سال 59 در حالی که هیچ آمادگی نداشتیم توپ و موشک های دشمن مارا غافلگیر کرد، گفت: دریافتیم که باید توان نظامی خود را بالا ببریم، پس جوانان این سرزمین تجربه هشت سال دفاع و سال‌ها مقاومت را با معجون علم وایمان آمیختند و امروز اگر دشمنان بخواهند دست از پا خطا کنند پاسخی پشیمان کننده دریافت خواهند کرد.

 

حجت الاسلام قادری با بیان اینکه همچون سال‌های گذشته برنامه‌های متعدد و متنوعی برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس تهیه و تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: سه شنبه 31 شهریور‌ماه همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس آئین تجدید میثاق با شهدا همراه با قرائت زیارت پرفیض عاشورا با حضور رزمندگان و پیشکسوتان جبهه و جنگ در گلزار شهدای فردوس رضا دامغان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری تئاتر خیابانی در محل کانون امام خمینی(ره)‌ در روز پنج شنبه دوم مهرماه افزود: حرکت نمادین و اعزام کاروان رزمندگان به جبهه‌های دفاع مقدس از کانون امام خمینی(ره) به سمت گلزار شهدا به یاد ایام اعزام رزمندگان شهرستان دامغان از این مکان متبرک به قدوم شهدا موضوع این نمایش است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دامغان اضافه کرد: در روز سوم مهرماه نیز برنامه پیاده روی بزرگ خانوادگی وی‍ژه هفته دفاع مقدس از میدان امام خمینی(ره) دامغان آغاز و تا جاده سلامت، چهارراه شهربازی برگزار خواهد شد و به شرکت کنندگان در این برنامه فرهنگی ورزشی جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

 

حجت الاسلام قادری با اشاره به اینکه چهارم مهرماه صبحگاه مشترک با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج در محل سپاه ناحیه دامغان برگزار می شود، اظهار داشت: انجام عملیات راپل توسط گروه رزمی دانشگاه امام حسین(ع) همراه با رونمایی از اثر جدید هنرمند بسیجی محمد میرکمالی با نام «سجاده عشق» با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت، از جمله برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: عملیات راپل توسط گروه رزمی دانشگاه امام حسین(ع)‌ در روزهای شنبه و یکشنبه چهارم و پنجم مهرماه در میدان امام خمینی(ره) ویژه عموم مردم به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه دامغان برگزاری همایش بزرگ دفاع مقدس از سوی بسیج ادارات این شهرستان با حضور سردار عابدینی فرمانده دانشگاه دفاع مقدس در سالن منوچهری دامغانی مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته برشمرد.

 

حجت الاسلام قادری از نمایش فیلم تهیه شده از پشت صحنه حضور رزمندگان شهرستان دامغان در جبهه‌های حق علیه باطل در طول دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: وجود 16 هزار رزمنده،1800 جانباز، 32 آزاده و 625 شهید دوران دفاع مقدس جزء افتخارات شهرستان دامغان است.

 

وی برگزاری همایش بزرگ پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس با حضور سردار قربانی مشاور رییس ستاد کل نیروهای مسلح و رییس موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در روز سه شنبه هفتم تیرماه همراه با رونمایی از تمبر یادبود شهدای شهرستان دامغان و سایت جامع شهدای این شهرستان را بخش دیگری از ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد./977/302/ب3

ارسال نظرات