۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۹۰۲۰۷
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هنر تهران:

عرفه روز جاماندگان مغفرت خداوند در ماه مبارک رمضان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هنر تهران در مراسم دعای عرفه گفت: عرفه با فضیلت ترین ایام است و در این روز کسانی که در ماه مبارک رمضان نصرت و بخشش خداوند شامل حالشان نشده است به سعادت و بخشش دست پیدا می کنند.
حجت الاسلام سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم دعای پرفیض ندبه با استقبال گسترده مردم ولایتمدار استان کرمانشاه ظهر امروز در مزار شهدای این استان برگزار شد.


حجت الاسلام علی سرلک مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هنر تهران و کارشناس مذهبی با حضور در مراسم دعای عرفه عنوان داشت: در روز عرفه افرادی که از ماه مبارک رمضان جا مانده اند به هوای عطر دل انگیز بخشش و مغفرت، گرد هم می آیند.


کارشناس مسائل مذهبی اظهار داشت: در کنار قبور شهدایی که نظر شده اولیای خداوند هستند، با بار سنگینی از شرمندگی، دستانی خالی و رویی سیاه جمع شده ایم تا مورد مغفرت و رحمت بیکران خداوند متعال قرار بگیریم.


استاد دانشگاه بیان داشت: تنها قدرت خداوند است که می تواند انسان را از مخمصه و منجلاب گناه و فساد نجات دهد بنابراین از خداوند می خواهیم که در این روز که به بسیاری از افراد نظر می کند و دستشان را می گیرد، گره گشای مشکل ما نیز شود و آن چه خیر، فضیلت و نورانیت است شامل حال ما شود.


وی با تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس ابراز کرد: گرامی می داریم یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای گمنامی که در راه نصرت دین خداوند چیزی نخواستند و جایگاه والایی نزد خداوند پیدا کردند.


حجت الاسلام سرلک در ادامه افزود: هر کس که از ماه مبارک رمضان جا مانده در روز عرفه منتظر عنایت خداوند متعال باشد، و بدبخت کسی است که ماه مبارک رمضان بگذرد و بخشیده نشود و رحمت خداوند متعال شامل حالش نشود.


مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هنر تهران بیان داشت: عرفه روز خلوت کردن انسان با خودش است، در ماه رمضان بنا بود که آیینه وجودمان جمال خداوند را نشان دهد و غبار غیر خدا را پس بزنیم و گریه، روزه و افطاری هایمان در ماه مبارک رمضان مهمان خدا شود و شبیه خداوند شویم تا اینکه قلبمان ظرف اراده الله شود.


وی ابراز کرد: امیدواریم جز آن دسته از افرادی که از خداوند فاصله گرفته اند و دور پروردگار را خط کشیده اند نباشیم و این بیچارگی شکل نمی گیرد مگر اینکه علم گناه را برداریم.


کارشناس مسائل مذهبی با بیان روایتی از امام علی (ع) گفت: گناهان و عدم مخالفت انسان ها به خداوند ضرر و آسیبی نمی رساند زیرا الله، صمد و بی نیاز است اما با گناهانی که مرتکب می شویم خود را در وادی هلاکت انداخته ایم.


حجت الاسلام سرلک اظهار داشت: خداوند تمامی انبیاء و اولیاء را برای هدایت انسان ها فرستاده است که انسان شبیه خداوند شود اما با گناهان و سرپیچی از دستورات الهی به تمامی برکات و فضایل خداوند پشت می کنند.


مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هنر تهران در پایان گفت: تلاش کنیم که در منجلاب هجمه های فرهنگی دشمنان غرق نشویم، خطرات و ابزارهای دشمنان انقلاب و اسلام از جمله ماهواره، بی بندوباری و شبکه های اجتماعی را به فرزندانمان بشناسانیم و آن ها را از تباهی و سقوط حفظ کنیم./857/202/ب3

 

ارسال نظرات