۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۹۰۵۸۳
مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا:

اکرام راویان احادیث در حقیقت احترام به اهل بیت است/ زیارت جامعه کبیره سند امام شناسی شیعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا گفت: زیارت جامعه کبیره که از سوی امام هادی(ع)صادر شده در حقیقت سند امام شناسی شیعه است و خواندن و تعمق در مضامین آن، سبب افزایش معرفت ما نسبت به اهل بیت(ع) خواهد شد.
حجت الاسلام سيد نعمت الله صالح رييس حوزه علميه مدينة العلم شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید نعمت الله صالح مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا، امشب در مسجد صدیقه طاهره این شهرستان، با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: ایشان ضایع نکرن حق خداوند، مغرور نشدن در ارتکاب معاصی و اکرام راویان احادیث را، از جمله اموری می دانند که باعث حسن عاقبت افراد می شود.

 

 

وی در ادامه افزود: ضایع نکردن حقوق الهی به این است که انسان نعمت های الهی را در معصیت پروردگار مصرف نکند زیرا نعمت های خداوند ابزاری برای عبادت و انجام فرامین خداوند در زمین است.

 

 

مدیر مدرسه علمیه مدینة العلم شهرضا عنوان کرد: در بسیاری موارد انسان پس از ارتکاب معاصی، چون با واکنش و عذاب فوری خداوند مواجه نمی شود، باز هم مرتکب گناه می شود، در حالی که حلم پروردگار نباید سبب غرور انسان در گناه شود.

 

 

حجت الاسلام صالح اکرام راویان احادیث را به معنای احترام به اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: توجه به منابع اصیل اسلامی نظیر نهج البلاغه و عمل به دستورات آن ها، در حقیقت احترام به گویندگان این سخنان یعنی ائمه معصومین(ع) است.

 

 

وی گفت: روایات اهل بیت(ع) نورانیت را برای پیروان ایشان به ارمغان می آورد و سبب تذکیه روح و جان آن ها در دنیا و سعادت در آخرت می شود.

 

 

مدیر مدرسه علمیه مدینة العلم شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن دهه ولایت، اعزاز و اکرام این هفته را به معنای شکرگزاری نعمت بزرگ ولایت دانست و اظهار کرد: نعمت ولایت اهل بیت(ع)، نعمت خاص خداوند است و باید قدر دان آن باشیم.

 

 

حجت الاسلام صالح ولایت اهل بیت(ع) را به معنای روح زندگی انسان دانست و تأکید کرد: زندگی همراه با عشق اهل بیت(ع) زندگی با نشاطی را برای پیروان ایشان به ارمغان می آورد.

 

 

وی با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت امام هادی(ع) عنوان کرد: زیارت جامعه کبیره که از سوی آن حضرت صادر شده در حقیقت سند امام شناسی شیعه است و خواندن و تعمق در مضامین آن، سبب افزایش معرفت ما به اهل بیت(ع) خواهد شد.

 

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا در پایان سرنوشت هر کس را در گرو اعمال وی در دنیا دانست و گفت: نتایج اعمال ما در دنیا تنها محدود به امور آخرتی نیست بلکه بر اساس آیات قرآن گناه کاران در آخرین لحظات حیات از سوی ملائکه عذاب استقبال می شوند./868/202/ب3

ارسال نظرات