۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۲۹۰۵۹۳
وزیر سابق ارشاد مطرح کرد؛

رییس جمهور فاجعه مکه را در سازمان ملل بیان کند/ بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی آل سعود نادیده گرفته نشود

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فاجعه مکه مکرمه، تاکید کرد: یکی از اولویت های رییس جمهور در سازمان ملل متحد فاجعه اخیر در مکه مکرمه باشد
سيد محمد حسيتي سيد محمد حسيتي سيد محمد حسيتي

 به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت شهدای هسته‌ای که با همت هیات فرزندان شهدای اسلام، شامگاه جمعه در امامزاده صالح بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد با اشاره به حادثه روز گذشته در مکه مکرمه، ابراز داشت: هجرت حجاج کاملا معنوی، آنان مهاجر الی الله بوده و اجر آنان فقط با خداوند متعال است، روایت شده فردی که در راه مکه در مسیر برگشت و یا در مسیر رفت از دنیا رود جزایش در قیامت آرامش خواهد بود، فردی که در حال احرام بمیرد لبیک گویان در قیامت مبعوث می شود.


 
وی افزود: بی تدبیری و بی لیاقتی آل سعود نباید نادیده گرفته شود، جلال آل احمد در سال 40 مدعی بود عربستان لیاقت اداره حج را ندارد و ما اوج بی کفایتی را امسال می بینیم، خوی جاهلیت و اشرافیگری که در صدر اسلام در عربستان وجود داشت در آل سعود نیز دیده می شود، قرآن تصریح دارد تفاوتی میان مردم وجود ندارد.

 

حسینی با اشاره به سخنان امام راحل(ره)، تاکید کرد: امام(ره) فرمود؛ اگر ما از صدام بگذریم از آل سعود نمی‌گذریم، آل سعود و وهابیت بجز تفرقه انداری میان مسلمانان کار دیگری ندارند، حامی نخست آل‌سعود امریکا بوده و با فرمان امریکا عربستان دست به کشتار مردم مظلوم یمن زده است.

 

وی افزود: هم اکنون در کشور نامه فدایت شوم برای امریکا نوشته می شود و می گویند که باید اختلافات را با امریکا کنار گذاریم، باید توجه شود امریکا با شکل گیری هر نظام مردمی مخالف است، مردم یمن می‌خواستند ازقید دیکتاتوری نجات یابند که به آنان حمله شد.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آل سعود جز لکه سیاهی برای عالم اسلام چیز دیگری نبوده، تصریح کرد: قرآن می فرماید حج مشکلات را رفع می کند و امروز این حج مشکل ساز است، یک میلیارد و نیم مسلمان جهان نگران هستند و اقدامات آل سعود هیچ دستاوردی برای اسلام نداشته است.

 

دیگر سیاست لبخند کارساز نیست
 وی افزود: اگر دلارهای نفتی آل سعود و کشور های مختلف از صدام حمایت نمی کرد وی جرات حمله به ایران را نداشت، انسان از مدعیان حقوق بشر تعجب می کند، اوباما برای یک جاسوس زندانی در ایران دست به کار می شود ولی الان دو هزار نفر در مکه کشته شده و هزاران نفر در یمن را می کشند و هیچ کاری انجام نمی دهند، آیا این حقوق بشر است، انتظار داریم در سازمان ملل یکی از اولویت های رییس جمهور مساله اخیر باشد و باید توجه شود دیگر سیاست لبخند کارساز نیست.

 

حسینی ادامه داد: از سازمان کنفراس اسلامی انتظاری نیست زیرا آل سعود در راس آنجا قرار دارد، مجمع تقریب بین مذاهب و رسانه ها باید اقداماتی را انجام دهند.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هرچه از شهدا سخن گفته شود کافی نیست، ابراز داشت: اگر امروز ایران اسلامی با عزت و اقتدار در عرصه جهانی حضور دارد به دلیل شهدای عزیز است، به خاطر فداکاری ها، گذشت و ایثار شهدا توانستیم مشکلات انقلاب اسلامی را پشت سر گذاریم، خداوند در قرآن کریم از شهدا تجلیل کرده است.
 
وی با اشاره به آیات قرآن، گفت: در قرآن  کریم به رزق و روزی شهدا اشاره شده و نباید تصور شود شهدا مرده اند بلکه براساس قرآن آنان زنده بوده و نزد پروردگار روزی می خوردند.

 

حسینی با اشاره به جنگ بدر در صدر اسلام، خاطرنشان کرد: پس از شهادت حمزه سید الشهدا ابوسفیان مدعی بود تعداد کشته شدگان مسلمان در جنگ بدر و کشته شدگان کفار یکی است ولی پیامبراکرم(ص) تاکید کردند که اینچنین نیست و کشته شدگان کفار در جهنم بوده و شهدای مسلمان در بهشت خواهند بود.

 

وی افزود: خداوند این مسیر را راه سعادت و فوز بیان می کند، جایگاه شهادت بسیار رفیع است و آنان از شفاعت نیز برخوردار اند.


شهادت مکتب اولیاء، انبیاء و امامان است
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنی از امیرمومنان(ع)، گفت: امیرمومناان شهدات را سعادت تلقی می کنند، اهمیت شهادت از سخنان امام علی(ع) نمایان می شود، مکتب شهادت مکتب اولیاء، انبیاء و امامان است، امیرمومنان(ع) فرمودند؛ هزار ضربه شمشیر از مرگ در بستر بهتر است.

 

حسینی با اشاره به شهدای هسته ای، ابراز داشت: آنان انسان هایی نورانی بودند که با تمام وجود به اعتقاد و باور خویش پایبند بودند.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روحیه، انگیزه و اخلاص شهدا، تصریح کرد: آنان با تمام وجود به کار خود عشق می ورزیدند، غنی سازی 20 درصد و اقداماتی که در فوردو انجام شد به دلیل فعالیت های این شهدا بوده است.

 

وی ادامه داد: غرب تصور نمی کرد ایران بتواند درعرصه هسته ای رشد کند، دشمن تمام این عزیزان را شناسایی کرده و با شهادت آنان می خواستند توقفی در این حرکت پر شتاب ایجاد کنند، اگر امروز ایران در موضع قدرت صحبت می کند به دلیل وجود این عزیزان است، اگر دست کشور پر نبود این گفت‌وگو ها به ثمر نمی رسید و امیدواریم این فداکاری ها فراوش نشود./811/پ201/ج
 

ارسال نظرات