۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۹۰۷۸۰
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

بی کفایتی آل سعود بسیار مشهود است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: بی کفایتی آل سعود در این فاجعه غم بار بسیار مشهود بوده و باید بگوییم که دولت عربستان با توجه به عدم کفایت و نداشتن صلاحیت لازم برای برگزاری مناسک حج که سبب این فاجعه خونین و حادثه ای دیگر در موسم حج شد را ندارد.
حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، روابط عمومی حوزه علمیه بمناسبت شهادت جمعی از حجاج بیت الحرام به خاطر بی کفایتی آل سعود مدارس حوزه های علمیه امروز را تعطیل و در پی این اقدام تاسف بار انزجار و نفرت خود را از دولت سعودی اعلام کردند.

 

در این مراسم که عصر امروز با حضور مدیریت حوزه علمیه قزوین و جمعی از اساتید و طلاب و روحانیان در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) برگزارشد، حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ضمن تسلیت این حادثه غمبار وخونین گفت: امروز متاسفانه دولت سعودی که باید به فکر هر چه بهتر برگزاری مراسم حج ابراهیمی باشد در راه نابودی مردم مظلوم وبی دفاع یمن وکمک رسانی به داعش وایادی تروریستی تکفیری در کشور سوریه و عراق می باشد.

فاجعه منا میلیون ها دل را عزادارکرد

معاون تهذیب حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بی کفایتی آل سعود در این فاجعه غم بار بسیار مشهود بوده و باید بگوییم که دولت عربستان با توجه به عدم کفایت و نداشتن صلاحیت لازم برای برگزاری مناسک حج که باعث این فاجعه خونین وحادثه ای دیگر در موسم حج شد را ندارد.

 

این مسؤول تصریح کرد: بی لیاقتی آل سعود حج امسال را خونین کرده و مسؤولان وزارت امور خارجه بایستی موضع ایران را قاطعانه اعلام نمایند.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: کشور جنایتکار عربستان سعودی همیشه از گروه‌های تروریستی حمایت کرده و حتی به فکر مداوای مجروحین مجروحین در کشور خودشان و یا در تل آویو هستند.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم نسبت به ظالمین بیان داشت: با توجه به آیات نورانی قران هرکس که ظلمی نماید خداوند قطعا عذاب دردناکی به آنها خواهد چشانید که نمونه آن همین دولت آل سعود بوده که در مقابل خداوند ایستاده اند.

 

حجت الاسلام عباسی به پیروزی های بزرگ توسط حزب الله در منطقه یادآورشد: تمام گروه‌های تروریستی همین کشور عربستان حمایت مالی و تسلیحاتی می نمایند ولی خوشبختانه شما دیدید که حزب الله لبنان در جنگهای 33 روزه و 22 روزه با رهبری سید حسن نصرالله چنان اسراییل را زمین گیر کرد که  امروز اسراییل توان مقابله نظامی با این گروه را ندارند.

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: حکام بی لیاقت آل سعود و شاهزاده های خوش گذران آنها با ساخت کاخهای مجلل در این شهر بیشتر به کارهای مفاسد اخلاقی روی آورده که این افراد داعیه دار خادمین حرمین و در حقیقت ضد خانه خدا هستند.

 

وی بیان داشت: این افراد عامدانه سد مسجدالحرام شدند و ظلم بزرگی به همه مسلمانان جهان کردند و جنایت بزرگی را رقم زدند که در تاریخ بی سابقه بوده است.

 

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری بزرگداشت علما و فرزانگان در استان قزوین خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خوشبختانه در برگزاری نکوداشت برای علما و روحانیون پیشگام بوده و حتی خود طلاب مدارس علمیه این مراسم را به خوبی برگزار کردند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه در پایان گفت: چه خوب است که همایشی در نکوداشت سید حسن نصرالله این شخصیت برجسته که توانسته اسراییل را به خاک ذلت نشانده برگزار شود.

 

گفتنی است که پس از سخنرانی حجت الاسلام عباسی طلاب مدارس علمیه در محوطه مدرسه شیخ الاسلام با شعارهایی همچون مرگ بر ال سعود مزدور، مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرایل، عزا عزا است امروز روز عزا است امروز، مهدی صاحب الزمان صاحب عزا است امروز، و با خواندن قطعنامه ای نفرت و انزجار خود را از عمال آل سعود اعلام نمودند./838/203/ب3

ارسال نظرات