۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۹۱۰۵۴
آیت الله مرتضوی:

پاداش کشته شدگان در حج قطعا با خداست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مرتضوی با اشاره به آیات قرآن گفت: هر که در راه خدا از خانه‏اش درآید هجرت کند در زمین در راه خدا و پیامبر سپس مرگش فرا رسد پاداش او قطعا بر خداست.
پاداش کشته شدگان در حج قطعا با خداست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید حسن مرتضوی، استاد سطح خارج  حوزه خراسان در پایان درس خارج فقه خود با اشاره به حوادث منا بیان داشت: در بعضی از موارد تصریح شده که «فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ» که یکی از آنها باب هجرت است آیه 100 سوره نساء می فرماید «وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ ...» هر که در راه خدا از خانه‏اش به درآید هجرت کند در زمین در راه خدا و پیامبر سپس مرگش فرا رسد پاداش او قطعا بر خداست.


آیت الله مرتضوی گفت: از جمله موارد تصریح شده موت در حج است که در کتاب وسائل جلد هشت صفحه 131 باب پانزده حدیث 5 دارد. در آنجا موت در حج تصریح شده که «من مات فی طریقه اجره علی الله» البته اجزا در تمام موارد اصیل باشد یا نایب باشد بعد دخول در حرم مجزی است و اختلافی در این نیست نایب یا اصیل است کفایت می کند و «فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ».


وی افزود: بر این اساس ان شاءالله امیدواریم کسانی که در این سفر به قتل رسیدند از مصادیق «فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ» باشند همانطور که همه متأثرند ما نیز ناراحتیم و تسلیت عرض می کنیم. ان شاءالله حتما به دست با کفایت امام زمان (عج) ریشه وهابیت کنده خواهد شد./933/202/ب1

ارسال نظرات