۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۹۱۰۷۵
معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

هنرمندان انقلابی وظیفه سنگینی در قبال نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به جایگاه هنر در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل امروز، گفت: هنرمندان انقلابی وظیفه سنگینی در قبال نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارند.
حجت الاسلام نظري

حجت‌الاسلام عباس نظری معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به هفته دفاع مقدس و مقاومت هشت ساله ملت ایران در مقابل رژیم بعثی گفت: استکبار جهانی و ایادی داخلی وقتی از پیروزی انقلاب ایران شگفت‌زده شدند تصمیم گرفتند جلوی پیشروی آن را بگیرند و از این رو اقدام به طراحی انواع توطئه‌ها کردند که یکی از آن‌ها شروع جنگ هشت ساله بود.

 

وی با بیان این‌که همه امت مسلمان ایران برای حفظ و صیانت از دستاورد انقلاب اسلامی برای مقابله با توطئه‌ها برخواستند، اظهار کرد: بنابراین اولین ارزشی که ملت ایران، شهدا و ایثارگران برای آن سختی‌های زیادی را تحمل کردند حفظ انقلاب بود.

 

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از ارزش‌های دینی، فرهنگی و اخلاقی بود، ابراز کرد: ارزش دیگری که در وصیت‌نامه شهدا به آن اشاره شده اطاعت و پیروی از ولی فقیه است.

 

این مسؤول با اشاره به انتقال ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس به نسل جوان عنوان کرد: انتقال ارزش‎ها راه‌های مختلفی دارد و یکی از این موارد ساخت فیلم است که نسل جوان نیز ارتباط خوبی با این هنر امروزی برقرار می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام نظری نقش هنرمندان انقلابی را بسیار سنگین دانست و یادآور شد: از طریق رسانه‌های الکترونیکی و مکتوب و چاپ و انتشار نشریات تخصصی دفاع مقدس می‌توان چرایی جنگ تحمیلی را در ذهن نوجوانان و جوانان پاسخ داد.

 

وی با بیان این‌که کار برای شهدا باید به دور از هرگونه حزب و جناحی باشد، ابراز کرد: برگزاری یادواره‌ها در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که محتوای مناسبی داشته باشد.

 

توسل به اهل بیت(ع) از رموز پیروزی در جنگ تحمیلی بود

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با تاکید بر این‌که صداوسیما نقش اساسی در تبیین ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس برای جامعه دارد، خاطرنشان کرد: ما باید شبکه ویژه دفاع مقدس داشته باشیم که اصول و ارزش‌ و جانفشانی رزمندگان در مقابل دشمن را بازخوانی کند.

 

این مسؤول راهیان نور را یکی از اثرگذارترین برنامه برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد و یادآور شد: باید طوری برنامه‌ریزی شود که اقشار مختلف در طول از مناطق جنگی و عملیاتی جنوب و غرب کشور بازدید کرده و از نزدیک سختی و کاستی‌های جنگ را لمس کنند.

 

حجت‌الاسلام نظری نخستین مؤلفه پیروزی مردم در جنگ هشت ساله را مقاومت مردم دانست و عنوان کرد: پشتوانه این مقاومت، ایمان مردم بود و دشمن در مقابل اعتقادات راسخ رزمندگان سر تسلیم فرود می‌آورد.

 

وی با اشاره به حمایت کشورهای غربی و اروپایی از صدام و رژیم بعث عراق اظهار کرد: در مقابل تمام این حمایت‌های این وحدت مردم بود که دشمن را خسته کرد.

 

حجت‌الاسلام نظری در پایان یکی دیگر از رموز پیروزی رزمندگان ایران اسلامی را توسل به اهل بیت(ع) معرفی کرد و گفت: همه این‌ها برای حفظ اسلام صورت گرفت./955/302/ب3

ارسال نظرات