۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲
کد خبر: ۲۹۱۱۵۶
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:

تنها راه سعادت، محبت به امام علی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد گفت: وقتی انسان به روایاتی که درخصوص عید غدیر و فضیلت های آن آمده است نگاهی بیندازد، از عظمت این روز به شگفت می آید. در یک روایت داریم که خداوند درروز غدیر، شصت سال معصیت مؤمن و مؤمنه را می بخشد؛ حتی اگر درتمام این سالها، صبح و شب به گناه گذشته باشد.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، در پنجمین روز از هفته ولایت، مراسم گرامیداشت این ایام فرخنده درمحل مجتمع بقیه الله مشهد برگزار شد.

 

دراین برنامه حجت الااسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد گفت: از روز عیدقربان تا پایان ماه فرخنده ذی الحجه، هیچ روزی برای عزا و سوگواری وجود ندارد، هرچند که این سعودی های کثیف شادی را از قلبهای ما دور کردند و عید مبارک قربان را بر امت اسلامی تلخ نمود.  

 

وی گفت: این روزها قلبهای ما محزون و چشم های گریان است ،چراکه به جای اینکه مثل همیشه با شوق و شادی منتشر بازگشت حاجی ها و حاجیه های هموطنمان باشیم، باید پیکرهای بی جان آنها را تشییع کنیم و به خاک بسپاریم. این پیکرها امانت هایی بودند که ملت ما به سرزمین منا فرستاد اما به خاطر بی کفایتی رژیم نحس سعودی، مراسم استقبال از حجاج به مراسم تعزیه و سوگواری تبدیل شد.

 

دراین مراسم که قشرهای مختلف مردم مشهد حضور داشتند، حجت الاسلام فرحزاد به سالروز بخشیدن فدک به حضرت زهرا(س) که مصادف با چهاردهم ماه ذی الحجه است، اشاره کرد و گفت: درکنار اراضی خیبر که متعلّق به یهودیان بود و توسط امیرالمومنین فتح شد، شهرکوچکی بنام فدک قرار داشت که درروز چهاردهم ماه ذی الحجّه و پس از نزول آیه 26 سوره إسراء ـ وَ أتَوا ذی القُربی حَقَّه ـ به امر پروردگار فدک به حضرت زهرا(س) بخشیده شد تا درآمدهای این منطقه به حضرت برسد و ایشان این عایدی را بین فقرا و نیازمندان تقسیم کنند.

 

وی درادامه گفت: اما همین یک تکه زمین هم که به فرمان خداوند ودرحضور شاهدان متعدّد توسط شخص رسول اکرم(ص) به نام حضرت زهرا(س) سند خورده بود، بعدها با زور از این حضرت گرفته شد؛ طوری که این حق غصب شده به عنوان نقطه اوج ظلم به حضرت فاطمه زهرا(س) درتاریخ صدراسلام مطرح می شود. البته آن حضرت درخطبه فدکیه حق خودرا پس گرفت اما در بازگشت از مسجد و درراه خانه، آن اتفاقات اندوهبار اتفاق افتاد که ذکر آنها در روز عید و جشن، کامهایمان را تلخ می کند و به آنها نمی پردازم .

 

حجت الاسلام فرحزاد درادامه جایگاه عید غدیر را بسیار والا دانست و اظهار داشت: وقتی انسان به روایاتی که در خصوص عید غدیر و فضیلت های آن آمده است نگاهی بیندازد، از عظمت این روز به شگفت می آید. دریک روایت داریم که خداوند در روز غدیر، شصت سال معصیت مؤمن و مؤمنه را می بخشد؛ حتی اگر درتمام این سالها، صبح و شب به گناه گذشته باشد.

 

وی افزود: در حدیثی دیگر عید غدیر اینطور توصیف شده است «إِنَّه یَومٌ فَرِحٌ وَ عیدً و سُرور» و سپس می گوید«عیدَاللّه أکبَر». در این روز توصیه شده است که به هر راه ممکن و حلال دلهای مومنین را شاد کنید؛ خواه به شوخی و خنده باشد، خواه به تقریب دلها و آشتی کنان باشد، خواه به صله رحم و دید و بازدید باشد و خواه به اطعام و به عیدی دادن باشد.

 

حجت الاسلام فرحزاد به اهمیت سنّت حسنه اطعام کردن در روز عیدغدیر اشاره کرد و گفت: درروایات متعدّد داریم که اطعام کردن هم صبح، هم ظهر و هم شام غدیر اجر و پاداش بی اندازه دارد؛ طوری که در هیچ روایتی والاتر از اطعام عید غدیر ذکر نشده است. برای مثال درروایتی از امیرالمومنین(ع) نقل شده که هرکس دراین روز یک نفر را اطعام کند، به اندازه اطعام ده فئام پاداش خواهد داشت. ازحضرت پرسیدند معنای فئام چیست؟ حضرت فرمود هرفئام یعنی دویست هزار نبی و صدیق و شهید.

 

وی درانتها محبت اهل بیت (ع) را تنها راه رسیدن به سعادت دانست و خاطرنشان کرد: در روایتی از ابن عباس داریم که پس ازدرگذشت سلمان فارسی، صحابی بزرگ پیامبر شبی اورا درخواب دید و درهمان عالم رؤیا ازاو پرسید درآن دنیا چه چیزی انسان را نجات می دهد. سلمان هم درپاسخ گفت: تنها محبّت به علی بن ابی طالب(ع) و اولادش و اطاعت و پیروی از آنها .

 

حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: در عالم خلقت، پس از حقیقت پروردگار تنها یک حقیقت وجود دارد و آن ایمان و علاقه به علی بن ابی طالب و ائمه اطهار (ع) است؛ هرکس به این حقایق باور داشته باشد، اهل سعادت و رستگاری است. ان شاء اللّه، خداوند متعال معرفت به این سلاله طیبه را بر قلبهای ما نازل کند و مارا از شیعیان راستین آنها قرار بدهد./863/202/ب3

ارسال نظرات