۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۹۱۹۲۵
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

مسلمانان اداره مکه را از چنگ آل‌سعود درآورند/ دست دادن با اوباما را به هیچ وجه نمی توان توجیه کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی کشته شدن مسلمانان در منا را ناشی از بی‌کفایتی و روحیه استکباری آل‌سعود دانست و گفت: مسلمانان باید در برابر آنها محکم بایستند و اداره خانه خدا را از چنگ آل‌سعود درآورند.
حجت الاسلام آقا تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی چهارشنبه شب در برنامه هفتگی هیأت فاطمیون قم که به مناسبت عید غدیر خم و در محکومیت جنایات آل‌سعود برگزار شد، به تعریف واژه استکبار پرداخت و اظهار داشت: استکبار از باب استفعال است؛ یعنی کسی که خودش را بزرگتر می داند.

 

 

وی با اشاره تفاوت عجب و تکبر، ابراز داشت: عجب بروز بیرونی ندارد و تنها از درون فرد احساس می کند که نسبت به دیگران برتری دارد اما مستکبر کسی است که این احساس را ابراز می کند؛ اگر این حالت خود برتربینی در رفتار، گفتار و نوشتار فرد بروز کرد دچار تکبر شده است.

 

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسانی که حالت عجب پیدا می کند داشته های خود را از جانب خود می داند و می گوید با فکر و زرنگی خودم بدست آورده ام؛ در جایی که انسان زیبایی، ثروت، عزت، شهرت، علم، تقوا و فضائل نفسانی و مادی را از خود می داند دچار عجب می شود.

 

 

 

راه درمان عُجب

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در تبیین راه درمان عجب، گفت: درمانش این است که توجه داشته باشیم که هرچه داریم خداوند به ما عطا فرموده است؛ وقتی انسان به این باور دست یابد نه تنها دچار عجب نمی شود بلکه احساس دین و بدهی نسبت به خداوند پیدا می کند.

 

 

وی به آفاتی روحیه استکباری در وجود انسان اشاره کرد و گفت: وقتی انسان به تکبر رسید جهنمی می شود تا جایی که حتی در برابر خداوند هم می رسد؛ قارون با دعای حضرت موسی(ع) به جایی رسید که صندوق دارایی هایش کلیداران فراوانی داشت که آنها را حمل کنند اما تکبر ورزید و به حضرت گفت اینها را به خاطر علم خودم به دست آورده ام و زکاتش را نپرداخت.

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی ابراز داشت: شیطان هم احساسش این بود که من با این همه عبادت برای خود کسی هستم؛ تکبر حتی نسبت به عبادت و جایگاه معنوی خود نیز موجب سقوط می شود.

 

 

 

برخی از روی تکبر انقلاب را برای خود می دانند

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه برخی از روی تکبر می گفتند ما انقلاب کردیم، گفت: اینها ادعا کردند که امام(ره) را ما امام کردیم اخیرا هم شنیدم کسی می گفت ما رهبر معظم انقلاب را به اینجا رسانیدم؛ همین که این احساس به آدم دست داد خراب می شود و به زمین می خورد؛ تکبر موجب می شود ما تصور کنیم حافظ انقلاب هستیم.

 

 

 

تکبر آل‌سعود را به این نکبت دچار کرده است

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی جنایات آل سعود و حوادث تلخ اخیر در منا را ناشی از استکبار آل سعود دانست و تصریح کرد: این روزها می بینید به دلیل استکبار چگونه آنها به فساد افتاده اند، سر ریاست و حکومت به نکبت دچار شده اند؛ سرزمینی را که قرآن و پیامبر(ص) آنجا را مکان امنی قرار داده اند را به چه وضعیتی انداخته اند.

 

 

وی با اشاره به عظمت حرمت سرزمین مکه، گفت: انبیاء گذشته به این مکان می آمدند تا خادمی زائران خانه خدا را انجام دهند؛ امام حسین(ع) نیز فرمودند من در مکه نمی مانم تا امنیت در این سرزمین باقی بماند، می دانم که اینها در زیر عبای خود شمشیر دارند و از اینجا می روم تا حرمتش حفظ شود و در اینجا جنگی صورت نگیرد.

 

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: اینها که تنها خود را مسلمان می دانند و همه را تکفیر می کنند آنقدر در حماقت به سر می برند که راه را بر زائران خانه خدا می بندند تا شاهزاده برود رمی جمره کند.

 

 

 

مسلمانان محکم بایستند و اداره مکه را از چنگ آل‌سعود درآورند

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی خاطرنشان کرد: اگر آب مختصری به سر جمعیت می پاشیدند خیلی ها نمی مردند، در آن گرما زن، مرد، پیر، جوان، ضعیف و قوی در آن وضعیت گرفتار شدند؛ برای خود من چند بار چنین موقعیتی در منا پیش آمده است؛ مسلمانان باید محکم بایستند و بگویند اگر عرضه ندارید کنار برویم تا خودمان اداره کنیم.

 

 

وی به تبیین راه درمان استکبار پرداخت و گفت: برای اینکه به عواقب استکبار دچار نشوید هرچه دارید را به خدا نسبت دهید و به این امر باور داشته باشید؛ زیاد استغفار کنید، برای شیوه نماز خواندن و حتی عزاداری برای اباعبدالله(ع)، استغفار کنید و به خدا بگویید ما آنگونه که شایسته بود از عهده این وظایف برنیامدیم چراکه حسین(ع) کسی است که امام زمان(عج) برایش روز و شب گریه می کند.

 

 

 

دست دادن با اوباما هیچ توجیه قابل قبولی ندارد

 

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی آمریکا و صهیونیست را استکبار جهانی برشمرد و گفت: چگونه می توان دست دادن و خوش بش کردن با این افراد را توجیه کرد؟! اگر این خبر درست باشد به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

 

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در برابر انسان متکبر تواضع کردن غلط است، بیان داشت: ببینید که رهبر معظم انقلاب نسبت به آل سعود چگونه موضع گیری فرمودند؛ ایشان فقیه عادل و زمان شناسی است که تنها به دنبال انجام تکلیف است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به آیه«اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» گفت: برخی از ما «رُحَماءُ بَینَهُم» را می گوییم اما «اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ» را فراموش می کنیم؛ گاهی در ادارات اگر فرد گردن کلفتی بیاید اول کار او را راه می اندازیم و بعد کار آن پیرمرد و پیر زن را انجام می دهیم.

 

 

 

برخی نسبت به کفار سرتعظیم فرود می‌آورند اما نسبت به خودی‌ها گردن کلفتی می‌کنند

 

وی عواقب معکوس عمل کردن نسبت به این امرالهی را تشریح کرد و اظهار داشت: در این صورت مبتلا به اشرافی گری می شویم در برابر کفار سرتعظیم فرود می آوریم و در برابر خودی ها گردن کلفتی می کنیم.

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی به انحرافی که پس از واقعه غدیر در میان امت پیامبر(ص) اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: نباید نسبت به علی(ع) استکبار به خرج می دادند؛ خداوند می فرماید«وَإِنَّهُ فِی أُمِّ الْکِتَابِ لَدَیْنَا لَعَلِیٌّ حَکِیمٌ» ام الکتاب نزد ما علی حکیم است؛ امیرالمؤمنین(ع) نزد خداوند بزرگ است اما عده ای دنبال این بودند که کوچک و خفیفش کنند، اینها بیماری است.

 

 

 

زود ازدواج کنید و بسیار فرزند بیاورید

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت ازدواج و فرزندآوری پرداخت و ابراز داشت: نگویید پول نداریم و نمی شود این حرف شیطان است، زود ازدواج کنید و فرزند بیاورید.

 

 

وی افزود: بنده خودم از رهبر انقلاب شنیدم که فرمود مردم در ارتباط با ما دو دسته اند، آنهایی که نسبت به من تعبد دارند بگویید که نظر من این است که زود ازدواج کنند و بسیار فرزند بیاورند اما آنهایی که تعبدی به ما ندارند از نظر علمی اهمیت این موضوع را برایشان ثابت کنید.

 

 

نتیجه بررسی برجام یکشنبه در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در مورد بررسی برجام در مجلس، گفت: احتمالا روز یکشنبه گزارش کمسیون مربوطه در صحن علنی مطرح خواهد شد؛ دعا کنید آنچه که به خیر و صلاح است و خداوند به آن رضایت دارد محقق شود و همه ما بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم./928/پ201/ج

ارسال نظرات