۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۰۹۳
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان:

ظرفیت عظیم معرفتی در دفاع مقدس از سوی نویسندگان و هنرمندان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با تأکید بر تبیین ظرفیت عظیم معرفتی در دفاع مقدس از سوی نویسندگان و هنرمندان، گفت: تاریخ شفاهی، راه گم نکردن یک ملت است تا ملت با نگاه به پشت سر خود هویت پیدا کند و در این راستا بررسی تطبیقی در حوزه دفاع مقدس با جنگ‌های معاصر نیز ضروری به نظر می‌رسد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عبدالله کریمی ظهر امروز در نخستین گردهمایی ناشران و مؤلفان حوزه ایثار و شهادت که در سالن اجتماعات بنیاد شهید برگزار شد با اشاره به حادثه منا گفت: جان باختگان این حادثه شهید محسوب نشده اما رهبر معظم انقلاب اجازه دادند که ابدان مطهر آنها در گلستان شهدا دفن شوند و باید در مورد خطاب قرار دادن آنها توجه لازم انجام شود.

 

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان این که تجربه 8 سال دفاع مقدس واقع گرایی و آرمان گرایی را در دل خود داشت، تصریح کرد: با تکیه بر واقع گرایی و آرمان گرایی نیاز پاسخ گویی به جهان خصم نسبت به انقلاب و مقابله با دشمن خصمی که 8 سال جنگ را به ملت تحمیل کرد پاسخ داده شد و در نهایت نیز پیروزی از آن ملت ما شد.

 

وی با اشاره به استراتژی‌های مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب پیرامون نحوه مقابله با جنگ نرم بیان کرد: کار و ابتکار از جمله مواردی بوده که رهبر معظم انقلاب به عنوان استراتژی روی آن تأکید داشتند و باید در این راستا در ادبیات دفاع مقدس تحول ایجاد کنیم و برای تأمین دغدغه تولید کتاب فاخر در این حوزه باید بشناسیم و بشناسانیم و در یک کلام باید بصیرت داشته باشیم.

 

کریمی به استراتژی ثبات و تغییر اشاره کرد و افزود: در ادبیات دفاع مقدس باید اصل ثبات و تغییر رعایت شود، ثبات باید در ارزش‌ها اتفاق بیفتد چرا که ارزش‌ها لایتغیر بوده اما باید در ابزار و نحوه ارائه ارزش‌ها تغییر ایجاد کنیم.

 

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با تأکید بر تبیین ظرفیت عظیم معرفتی در دفاع مقدس از سوی نویسندگان و هنرمندان خاطرنشان کرد: هنوز تاریخ شفاهی در دفاع مقدس کلید نخورده و حتی طرحی نیز در این حوزه نداریم، تاریخ شفاهی راه گم نکردن یک ملت است تا ملت با نگاه به پشت سر خود هویت پیدا کند و در این راستا بررسی تطبیقی در حوزه دفاع مقدس با جنگ‌های معاصر نیز ضروری به نظر می‌رسد.

 

وی با بیان این که ما صاحب رسالتی به نام قلم هستیم، اظهار کرد: با احترام به پیشکسوتان حوزه قلم و نگارش باید بگویم که نیاز به جوانان و نوقلمان داریم چرا که از جوانان معجزه دیدیم و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که باید یک میلیون عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ برسد بنابراین برای پاسخ گویی به این فرمان رهبری نیاز به جوانان بیش از گذشته احساس می‌شود./1304/202/ب3

ارسال نظرات