۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۲۳۶
آیت الله خاتمی:

مرگ بر آمریکا بیعت با غدیر است/ اجازه نمی دهیم از پنجره برجام پای آمریکایی ها به کشور باز شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنانی که 36 با انقلاب اسلامی مبارزه کردند اما شما ملت ایران آنها از در بیرون کردید امروز برای اینکه پایشان به ایران باز شود می خواهند از پنجه برجام وارد شوند.
آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران صبح امروز در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان در مشهد اردهال گفت: دزدان که امروز می خواهند از پنجره برجام وارد ایران شوند نه رهبر معظم انقلاب اسلامی و نه مقامات مسؤول خواهند گذاشت و نه ملت ایران خواهد گذاشت پای آمریکایی ها به ایران باز شود که اگر پایشان به ایران باز شود، مردم ایران قلم پای آمریکایی ها را خواهند شکست.

 

وی افزود: ما دشمن خودمان را خوب می شناسیم، اینها نه با ایران هسته ای دعوا دارند و نه افراد، مشکل آنها اسلام است که نمی خواهند در این گوشه جهان دین حاکم باشد اما قرآن هم جواب شان را داده است و نخواهند توانست مردم را از دین شان جدا کنند.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در بیعت حدیبیه ملاک ولایت و نبی اکرم بود، در بیعت غدیر امیرمومنان بود ، در بیعت مردم ایران نیز طی 36 سال گذشته بیعت با ولایت بود، بیت با غدیر، بعیت همیشه با ولایت است.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری قدرت ولایت و رهبری در حادثه منا یاد آورشد و گفت: در حالی که عربستان مصمم بود موذی گری کند و جنازه های جان باختگان ایرانی را گروگان بگیرد تا بازی های سیاسی خودشان را انجام دهد اما با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نظامی در نوشهر، مواضع عربستانی ها 180 درجه تغییر و اعلام کردند همه جنازه ها را تحویل می دهیم.

 

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به شایعه پیام تسلیت عربستان به دلیل ایران گفت: تسلیت آل یهود و آل بدتر از بنی امیه و آل بدتر از قریش  که 465 نفر از عزیزان ما را در خانه خدا به شهادت رسانید، نشانه اقتدار ولایت است.

 

وی افزود: آنهایی که با ولایت زاویه دارند با عظمت کشور زوایه دارند و آنهایی که با ولایت زاویه دارند با ولایت علی این ابیطالب زاویه دارند، لذا امروز بیعت با ولی فقیه امام خامنه ای بیعت با امام زمان است. 

 

به گفته وی، اگر بیعت بزرگ انقلاب اسلامی ایران را که 36 سال است مردم پای آن ایستاده اند مقایسه کنیم باید با بیعت با پیامبر مقایسه کنیم، لذا انقلاب اسلامی شباهت هایی با بیعت حدیبیه و عبرت غدیر دارد چرا که  غدیر یک روز نیست،  غدیر برای همیشه تاریخ است.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری یاد آورشد: دشمن قصد دارد مردم را خسته نشان بدهد، دشمن می خواهد ملت ایران را ملتی خسته شده از مرگ بر آمریکا نشان دهد و چنین وانمود می کند که مردم خواهان رابطه و مذاکره با آمریکا هستند.

 

آیت الله خاتمی یاد آورشد: دشمن ما آمریکا شدیدا در پی رابطه است و هرکجا می خواستند با ساندویچ آمریکا فتح باب کنند ، نظام اسلامی ما اجازه نداده و نمی‌دهد چرا که آمریکا همچنان شیطان بزرگ و ذره ای از شیطنت آمریکا در این36 سال کم نشده است.

 

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: ما محکم در صحنه ایستاده ایم و به عنوان یک عبادت مقدس، با شکوه تر از گذشته مرگ بر آمریکا را فریاد می زنیم چون مرگ بر آمریکا بیعت با غدیر است، لذا اگر شما در زمان امیرمومنان بودید با امیر مومنان دست می دادید و دست دادن با امیرمومنان همین شعار مرگ بر آمریکا است که هیچ وقت از گفتن آن خسته نشدیم.

 

آیت الله خاتمی یاد آورشد: ملت ایران با افتخار سرخود را بالا بگیرد که صلح حدیبیه با شکوه بود اما محدود، بیعت غدیر با شکوه بود اما سرافکنده شدند و پای آن نایستادند، اما آفرین بر شما ملت ایران که 36 سال از انقلاب گذشته و محکم پای علم انقلاب خود هستید و این  به معنای زندگی علوی است.  

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ما امروز نیز تا آخرین نفر، تا آخرین نفس، تا آخرین قطره خود پای علم ولایت فقیه در این کشور ایستاده ایم و تا آخر هم خواهیم ایستاد.

 

لازم به ذکر است، امامزاده حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در قرن دوم هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایتمدار کاشان و فین و به امر پدر بزرگوارش حضرت امام محمد باقر(ع) و برای ترویج و تعلیم شریعت مقدس اسلام عازم کاشان شد و بعد از سه سال ارشاد و هدایت مردم در منطقه اردهال کاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملک مروان شد و بعد از یک جنگ نا برابر بطور ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسین (ع) به شهادت می رسد.

 

شایان ذکر است، مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان تنها مراسم مذهبی است که تاریخ برگزاری آن به صورت شمسی محاسبه می‌شود، تکرار نمادین مراسم تشییع پیکر امامزاده سلطانعلی از سوی مردم فین کاشان در یک ‌هزار و 316 سال قبل است.

 

مشهد اردهال در 45 کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده است./1307/پ201/ج

 

ارسال نظرات