۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۹۲۳۰۹
جشن عید غدیر در مکه مکرمه؛

زائران ایرانی در جوار بیت الله الحرام نغمه یاعلی مولا سردادند

خبرگزاری رسا ـ در روز عید غدیر حجاج ایرانی در شهر مکه سرود «علی علی مولا» سر دادند و بار دیگر با مولا و مقتدای خود و مقام عظمای ولایت عهدی دوباره بستند.
جشن عيد غدير درمكه مكرمه

به گزارش خبرگزاری رسا، در روز عید غدیرشهر مکه و سالن اجتماعات هتل دار هادی حال و هوای دیگری داشت . حجاج ایرانی که تا اذان صبح را درجوار کعبه محل ولادت مولای متقیان علی (ع) به دعا و نیایش پرداختند ، آمده بودند تا قبل از ترک شهر خدا در سرزمین امن الهی سرود "علی علی مولا " را سر دهند و باردیگر با مولا و مقتدای خود و مقام عظمای ولایت عهدی دوباره ببندند.

 

درجشن عید غدیرجای خیلی‌ها خالی بود. زائرانی که درحادثه مسجدالحرام و فاجعه منا جان باختند ، ملتمسین دعا ، آشنا و غریبه که در زمان بدرقه زائرین به سرزمین وحی خواستند فراموش شان نکنیم و به یادشان باشیم.

 

دراین مراسم معنوی با مدیحه سرایی مرتضی طاهری مداح اهل بیت عصمت و طهارت دربزرگداشت عید سعید غدیر ، حجاج سرود علی علی مولا را سردادند و نه تنها دوستان و آشنایان و مردم ایران ، بلکه همه امت اسلامی را دعا کردند و از خداوند عاقبت بخیری و سربلندی مسلمین را طلبیدند.

 

درمراسم جشن عید غدیرکه با حضورحجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه وسرپرست حجاج ایرانی و مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج وزیارت برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی درباره فضایل و ابعاد شخصیت امیرمومنان حضرت علی (ع) سخن گفت .

 

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی چهار ویژگی را برای ارزیابی انسان برشمرد وافزود امیر مومنان ، امام اعظم (ع) محصول قرآن و پیامبر آکرم (ص) روح کلام الله مجید است .

 

سخنران از روز عید غدیر بعنوان روز ولایت یاد کرد و خطاب به حاضران گفت شیعه کسی است که قدم در جای پای امیر مومنان بگذارد و درمسیر وی حرکت کند.

 

گفتنی است مسئولان و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری ، سازمان حج و زیارت و هیئت پزشکی حج هم درروز عید سعید غدیر دردیدار با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی عیدالله اکبر ، عید غدیر خم را به امیرالحاج ایران تبریک گفتند./1330/د101/ف

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات