۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۹۲۴۲۳
در 17 شهر خراسان شمالی برگزار می شود؛

مجلس ختم از سوی ائمه جمعه برای قربانیان فاجعه منا

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: مجلس ختم از سوی ائمه جمعه استان برای قربانیان منا در 17 شهر خراسان شمالی با حضور مردم و مسؤولان برگزار می شود.
حجت الاسلام عابديني، مسؤول شوراي سياست گذاري ائمه جمعه خراسان شمالي

حجت الاسلام حسین عابدینی، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری مراسم ختم ائمه جمعه استان برای جانباختگان فاجعه منا خبر داد و افزود: مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب، همه ائمه جمعه خراسان شمالی عصر فردا، یکشنبه مراسم ختمی برای قربانیان منا برگزار می کنند.

 

وی با بیان اینکه مراسمات ختم ائمه جمعه برای حجاج کشته شده در فاجعه منا همزمان با سراسر کشور در یک روز و ساعت مشخص برگزار می شود، اضافه کرد: این مراسم ها در استان خراسان شمالی با عاملیت دفتر 17 ائمه جمعه استان در مرکز و شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: مراسم حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برای حجاج جانباخته فاجعه منا، فردا با حضور مردم و مسؤولان در مسجد انقلاب برگزار شده و در مراکز سایر شهرستان ها و بخش های خراسان شمالی نیز مراسمات مشابهی با محوریت ائمه جمعه برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه مراسم های مزبور با هدف تسلیت به ساحت مقدس امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب و همچنین همدردی با خانواده قربانیان منا برگزار می شود، از مردم شهرهای مختلف خراسان شمالی برای شرکت در این مراسمات دعوت کرد.

 

به گفته حجت الاسلام عابدینی مردم خداجو و همیشه در صحنه خراسان شمالی با حضور در این مجالس، ارادت و همدردی خود را با خانواده ها و بازماندگان حجاج مظلومی که غریبانه در فاجعه منا به دیار باقی شتافتند نشان داده و با محکوم کردن سران آل سعود، خشم و انزجار خود را از سهل انگاری و بی کفایتی این رژیم در مدیریت حج اعلام می کنند.

 

وی با بیان اینکه در فاجعه منا 15 نفر از حجاج خراسان شمالی جان خود را از دست دادند، ادامه داد: مراسم های ختم این حجاج با محوریت ائمه جمعه، همزمان با سراسر کشور در مصلاها و مساجد جامع از ساعت 16 بعد از ظهر تا زمان نماز مغرب و عشاء فردا برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: مراسم ختم ائمه جمعه برای قربانیان منا در آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان در مسجد جامع، اسفراین مسجد امام خمینی(ره)، بام و صفی آباد مسجد امام رضا(ع)، پیش قلعه مسجد جامع و در شهر تیتکانلو در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: همچنین مراسمات مزبور در شهر حصارگرمخان در حسینیه شهدای این شهر، جاجرم در مسجد صاحب الزمان(عج)، درق مسجد امام حسین(ع)، راز مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در مسجد جامع، سنخواست مسجد جامع، شوقان مسجد جامع، غلامان مسجد جامع، قاضی در محل دفتر امام جمعه و در شهر گرمه نیز در مسجد جامع این شهر با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان برگزار می شود.

 

گفتنی است، صبح پنجشنبه دوم ماه جاری، همزمان با روز عید سعید قربان و برگزاری مناسک مربوط توسط حجاج در منطقه منا، به دلیل بی کفایتی رژیم آل سعود و مسؤولان برگزاری حج، حادثه مرگباری در رمی جمرات در منا رخ داد که در این حادثه چند هزار نفر از حجاج کشورهای دنیا از جمله حجاج ایرانی کشته و زخمی شدند.

 

همچنین پیش از این نیز بر اثر واژگون شدن جرثقیل در مسجدالحرام در شهر مکه به سبب بروز توفان که جمعه شب بیستم شهریور 94 رخ داد 107 تن کشته و 230 نفر زخمی شدند./9314/302/ب3 

ارسال نظرات