۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۹۲۴۳۴
امام جمعه دندی زنجان:

دست دادن ظریف با رییس جمهور آمریکا در شأن ملت انقلابی ایران نبود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دندی زنجان با انتقاد از انفعال دولت در سیاست خارجه و حوادث اخیر در مقر سازمان ملل در آمریکا، گفت: دست دادن ظریف با رییس جمهور آمریکا در شأن ملت انقلابی و مقتدر ایران نبود.
امام جمعه دندي

حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب، امام جمعه دندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در برابر کوتاهی مقامات آل سعود در فاجعه منا اظهار داشت: دشمنی‌ها با کوتاه آمدن برطرف نمی‌شود از این رو باید اقتداری ایجاد کرد که دشمن جرأت و حتی خیال تعرض هم نداشته باشد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با انتقاد از انفعال دولت در سیاست خارجه و حوادث اخیر در مقر سازمان ملل در آمریکا، گفت: دست دادن ظریف با رییس جمهور آمریکا در شأن ملت انقلابی و مقتدر ایران نبود.

 

وی در ادامه با اشاره به عدم قدرت و توانایی عربستان در کنترل بحران ها به تحلیل حادثه منا پرداخت و گفت: عربستان از فروردین‏ماه سال جاری مردم مظلوم یمن را مورد هجوم وحشیانه خود قرار داده که 5 هزار یمنی در اثر این جنگ تاکنون شهید شده اند.

 

امام جمعه دندی در ادامه افزود: عربستان کشور پیشرفته ای نیست که توانایی اداره و مدیریت چندین بحران و حادثه بزرگ را با یکدیگر داشته باشد از این رو فکر مسؤولان عربستان معطوف حمله به یمن حتی در ایام حج بود و اگر جنگ با یمن را همزمان با عید قربان تعطیل می‏کرد و نیرو و توانش را برای تأمین امنیت حجاج قرار می‏داد، شاید می‏توانست از وقوع حادثه منا جلوگیری کند.

 

حجت الاسلام حسینی نسب در ادامه با ذکر برخی از گفته های شاهدان عینی فاجعه منا، تصریح کرد: با توجه به اظهارنظرهای شاهدان عینی، ژریم عربستان در رسیدگی به حجاج کوتاهی کرده است و حتی طبق گزارشات رسیده، برخی حجاج با نوشیدن آب زنده می‌شدند که متأسفانه سعودی‏ها از آب هم مضایقه کردند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به عدم همکاری رژیم آل سعود با مسؤولان ایرانی برای مداوای مجروحان و انتقال اجساد مطهر به کشور تأکید کرد: کار شکنی ها ادامه داشت تا این که مقام معظم رهبری آن هشدار شدید را به عربستان داد و فرمود هر گونه بی‏ احترامی به حجاج ایرانی و همچنین عمل نکردن دولت عربستان به وظایف خود در قبال بدن‏های مطهر، موجب عکس‏ العمل خشن ایران خواهد شد.

 

امام جمعه دندی در ادامه با اشاره به واکنش های عجولانه آل سعود پس اعلام مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب، گفت: تذکر شدید مقام معظم رهبری به عربستان نمایانگر ذره ای از قدرت ولایت فقیه بود به طوری که پس از آن مسؤولان عربستان با دستپاچگی درخواست ملاقات با مسؤولان ایرانی کرده و اعلام همکاری کردند./949/302/ب2

ارسال نظرات