۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۹۲۴۳۶
مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی:

جامعه المصطفی تبریز میزبان طلاب خارجی آذری زبان جهان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری با اشاره به آمار طلاب جامعه المصطفی(ص) تبریز، گفت: 200 طلبه خارجی آذری زبان در مجموعه جامعه المصطفی العالمیه تبریز تحصیل می کنند.
ديدار با حجت الاسلام انتظاري

حجت الاسلام علی انتظاری مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از تحصیل 200 طلبه خارجی آذری زبان در مجموعه جامعه المصطفی العالمیه تبریز خبر داد.


وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری جهت تحصیل طلاب آذری زبان جهان در مجموعه جامعه المصطفی تبریز، تصریح کرد: در این مجموعه آذری زبان های تمام کشور های جهان می توانند به تحصیل معارف دینی بپردازند.


مدیر حوزه های علمیه در ادامه به کشور هائی که بیشترین طلبه را در جامعه المصطفی تبریز دارند اشاره کرد و افزود: بیشترین طلاب این مجموعه را طلاب کشور های ترکیه و جمهوری آذربایجان تشکیل می دهند، همچنین این مجموعه میزبان طلاب کشور های ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و گرجستان می باشد.


وی با بیان این‌که منطقه جغرافیایی آذربایجان و نقش فرامللی حوزه علمیه تبریز در سالیان متمادی ضرورت فعالیت چنین مرکز بین‌المللی را برای تمامی حوزویان ایجاد کرده بود، ابراز داشت: این مجموعه توانست این خلاء را پر کند.


حجت الاسلام انتظاری ادامه داد: این مرکز تنها اقدام به پذیرش طلاب خارجی می کند و هیچ طلبه ایرانی در جامعةالمصطفی العالمیه تبریز تحصیل نمی‌کند، این امر به دلیل تربیت طلاب و مبلغان بین‌المللی با محوریت و نقش‌آفرینی حوزه علمیه تبریز در قفقاز و آسیای میانه است.


وی با اشاره به استعدادهای ارزشمند موجود در مرکز تبریز گفت: برخی از دروس ارایه شده در جامعةالمصطفی العالمیه با دروس متداول حوزه های علمیه داخل کشور متفاوت و گاهی بیشتر است که همین امر طلاب مرکز را آماده تبلیغ در کشور و دیار خود می کند.


امام جمعه جلفاء با تأکید بر صدور انقلاب در میان کشور های مسلمان و دیگر کشور های جهان، اظهار داشت: این مرکز با تربیت طلاب علوم دینی و آموزش ارزش های دینی و انقلابی می تواند نقش مؤثر و بی بدیلی در ترویج و صدور انقلاب بازی کند./854/302/ب3

ارسال نظرات