۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۹۲۵۱۲
پژوهشگر علوم دینی:

واقعه غدیر باید معرفی کامل شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به دید وسیع پیامبر(ص) در خصوص جامعه خود، گفت: رسول خدا در دوران زندگی خود با کار وسیع رسانه‌ای به تبلیغ دین می‌پرداخت.
حجت السلام والمسلمين حبيب کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حامد حبیب کاشانی پژهشگر علوم دینی ظهر شنبه 11 مهر در حاشیه عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه مروی در این مرکز حوزوی، گفت: اهیمت تبلیغ تا حدی بالاست که در زمان پیامبر(ص) آن بزرگوار با یک کار تبلیغی گسترده خصوصیات والای امام علی(ع) را به جامعه خود معرفی می‌کردند.

وی افزود: پیامبر می‌توانست یکبار برای همیشه حضرت علی(ع) را به عنوان فردی متنفذ و با ایمان معرفی کند، اما ایشان با درایت و آینده نگری خود در بیش از 500 حدیث و روایت معتبر به معرفی صفات مختلف امیر مومنان(ع) پرداختند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به یکی از غزوات پیامبر(ص)، بیان داشت: در یکی از این غروات که سپاه اسلام شکست خورده بود پیامبر(ص) فرمودند فردا پرچم اسلام را دست یک مرد می‌دهم، سخنی که بعد‌ها از سوی خلیفه دوم این‌گونه بیان شد که آن واقعه که پرچم اسلام به‌دست علی(ع) اسلام افتاد باعث رنجش و حتی حسادت مردان و سران سپاه اسلام شد.

حجت الاسلام حبیب کاشانی اظهار داشت: کسی که خداوند و پیامبر(ص) او را مطلق دوست داشته باشند قطعا وی مطلق معصوم است و در راه اطاعت از خدا مطلقا هیچ شکی به خود راه نداده‌اند، تفکری که دقیقا امام علی(ع) در زندگی خود دنبال می‌کرد.

وی در خصوص خطری که اسلام را تهدید می‌کند، تصریح کرد: پیامبر(ص) در آن زمان از بهترین الگوهای تبلیغی استفاده کرد اما امروز آن‌قدر در راه تلبیغ کم‌کاری شده است که جز شیعیان پای مباحث الگو پذیری از ائمه نمی‌نشینند.

پژوهشگر علوم دینی با انتقاد شدید از تالیفات چند سال اخیر، تاکید کرد: متاسفانه تالیفات تبلیغی آن‌قدر ضعف دارد که امروز از یک اروپایی بخواهد امام علی(ع) را بشناسد باید به کتب کاملا تحریف شده و سراسر دروغ کتابخانه‌های اروپا مراجعه کند.

استاد حوزه علمیه در خصوص واقعه غدیر نیز، ابراز داشت: در واقعه غدیر نیز ما شاهد هستیم تحریفات بسیار گسترده‌ای صورت گرفته است و در منابع اصلی اهل سنت خبری از این واقعه بزرگ تاریخی وجود ندارد.

وی با بیان مطلبی درباره موضوع ولایت، ابراز داشت: ولایت چیزی نبود که پیامبر(ص) بخواهد آن‌را خودش به امام علی(ع) بدهد، بلکه این امر الهی بود.

حجت الاسلام حبیب کاشانی ادامه  داد: در خصوص واژه مولا نیز منظور پیامبر(ص) این بوده است که باید پس از ولی همه از علی(ع) اطاعت تمام و کمال کنند و به هیچ‌وجه این واژه مولا ارتباطی به معنی رفاقت نداشته است.

استاد حوزه علمیه در پایان، تاکید کرد: پیامبر(ص) تلاش داشت امیر مومنان را همان‌گونه که هست معرفی کند، ما نیز باید با کار تبلیغی گسترده مانع منحرف کردن واقعه غدیر شویم./856/202/ب3

ارسال نظرات