۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۹۲۷۶۷
با حضور نماینده ولی‌فقیه در قزوین صورت می‌گیرد؛

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار می‌شود.
توديع و معارفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین صبح روز سه‌شنبه 14 مهرماه ساعت 9 صبح با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و ائمه جمعه و جماعات در مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار می‌شود.

 

قرار است در این مراسم حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی به عنوان رییس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین معرفی شود.

 

حجت‌الاسلام اوتارخانی، استاد حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با تأکید بر این‌که ائمه جمعه و جماعت شاخصه‌های مهمی داشته و این بزرگواران امام محله هستند، گفت: امام جماعت مفهومی متفاوت‌ با پیش‌نماز دارد.

 

وی افزود: امام جماعت کسی است که رفتار و کردار پسندیده‌ای‌ دارد و مردم از او الگو می‌گیرند.

 

این استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که امام جماعت باید مورد مشورت مردم باشد، تصریح کرد: ائمه جماعات باید حلال اختلافات مردم باشند و مردم در رفع مسائل روزمره به آن‌ها مراجعه کنند.

 

ساختار یک مسجد زمانی اصلاح می‌شود که امام جماعت را بشناسیم

حجت‌الاسلام اوتارخانی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مساجد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جوانان گرایش بیشتری به مساجد داشته باشند باید مساجد را به‌روز کرده و حدود فعالیت‌های فرهنگی را گسترش دهیم.

 

وی افزود: اگر امام جماعت جوانان را بشناسد و ابزار به‌روز بودن را نیز خوب بشناسد، می‌تواند برنامه‌ریزی مناسبی برای جذب جوانان به مسجد داشته باشد و در مجموع امام جماعتی محور خواهد بود که آگاهی کافی نسبت به جوان و جامعه داشته باشد.

 

این استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به اولویت‌های کاری مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد: جذب ائمه جماعات توانمند، ارتقای سطح علمی این بزرگواران و ایجاد هماهنگی بین ارکان مسجد از جمله اهداف پیشرو است.

 

حجت‌الاسلام اوتارخانی در پایان با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «امام جماعت مدیر مسجد است»، گفت: زمانی ساختار یک مسجد اصلاح می‌شود که امام جماعت را بشناسیم و در تمام مسائل به او اقتدا کنیم./955/302/ب2

ارسال نظرات