۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۲۹۳۱۲۵

ثبت 16 وقف جدید از ابتدای سال جاری در شهرستان نجف‌آباد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام توسلی با اشاره به اینکه در سال جاری 16 وقف جدید در نجف آباد ثبت شده، گفت: ارزش ریالی این موقوفات بالغ بر 8 میلیارد تومان است که در زمینه های مختلف وقف شده است.
حجت الاسلام توسلي

به گزارش خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام اصغر توسلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد، در جمع خبرنگاران درباره اهمیت وقف و اشاره به سابقه طولانی وقف در شهرستان نجف آباد اظهار داشت: مردم ولایی و مومن شهرستان نجف آباد دارای پیشنیه مذهبی والایی هستند و ازدیربازبه موضوع وقف اهمیت زیادی داده که وجود 210موقوفه خود گواهی براین مدعاست.

 

حجت الاسلام توسلی درباره موقوفات شهرستان نجف‌آباد افزود: در نجف آباد 210 موقوفه وجود دارد که براساس تقسیم بندی موقوفات به متصرفی و غیرمتصرفی، 170 موقوفه متصرفی و بقیه غیرمتصرفی هستند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در امور موقوفات متصرفی اختیار با متولی است و اوقاف تنها عهده‌دار نظارت، اجرا، حفظ و نگهداری موقوفات است ولی در امور موقوفات غیرمتصرفی متولی که واقف تعیین کرده موظف به اداره موقوفه است.

 

رییس اداره اوقاف نجف‌آباد با اشاره به اینکه در سال جاری 16 وقف جدید در نجف آباد ثبت شده اظهار داشت: ارزش ریالی این موقوفات بالغ بر 8 میلیارد تومان است که در زمینه های مختلف وقف شده است.

 

 وی درباره زمینه های مختلف موقوفات تصریح کرد: برای اولین بار در شهرستان موقوفه ای نیز بابت کمک به درمان معتادان به مواد مخدر و فرزندان آنها، تهیه جهیزیه برای دختران بی سرپرست یا بدسرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی با ارزش بالغ بر3 میلیارد تومان ثبت شده است.

 

حجت الاسلام توسلی با اشاره به تلاش اداره اوقاف برای تبیین نیازهای روز جامعه در بحث وقف گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه باید به سمت گسترش موقوفاتی برویم که با نیازهای روز جامعه ما مطابقت داشته باشد و بتوانیم از آن طریق ارزش های دینی و فرهنگی جامعه را بیمه کنیم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد با ابزار تاسف از اینکه موقوفه ای با موضوعات قرآنی در نجف آباد نیست، تصریح کرد: برخلاف سابقه مذهبی مردم این شهرستان متاسفانه در مباحث قرآنی وقفی ثبت نشده و برای انجام امور قرانی، مسابقات و مراسم به ناچار از خیرین یا ادره کل اوقاف و امور خیریه استان کمک می گیریم.

 

وی در ادامه افزود: از مردم و خیرین نیک اندیش نجف آباد تقاضا دارم بخشی از اموال خود را وقف کنند تا بتوانیم در زمینه ترویج قرآنی بهتر از گذشته عمل کنیم./1306/101/ب1

ارسال نظرات