۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۲۹۵۰۲۶
در قالب طرح بصیرت عاشورایی؛

تجمع «لبیک یا حسین» در امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با نخستین روز ماه محرم، تجمع بزرگ هیئات عزاداری استان با عنوان لبیک یا حسین(ع) در امامزادگان شاخص شهرستان های مختلف خراسان شمالی برگزار می شود.
لبيک يا حسين

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به تشریح برنامه های نهاد اوقاف و امور خیریه استان به این مناسبت پرداخت و افزود: در نخستین روز ماه محرم تجمع بزرگ «لبیک یا حسین(ع)» در هفت امامزاده شاخص شهرستان های مختلف این استان برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: تجمع مزبور با شرکت هیئات مذهبی و عزاداران حسینی، روز پنج شنبه، بیست و سوم مهر مصادف با اول محرم، ساعت 15 و 30 دقیقه به صورت هماهنگ در امامزاده های شاخص با سخنرانی ائمه جمعه و مداحی مداحان برگزیده استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: تجمع محوری لبیک یا حسین(ع) در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا برگزار شده که در آن حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد سخنرانی کرده و حسین محراب، مداح اهل بیت(ع) نیز به مداحی می پردازد.

 

وی ادامه داد: تجمع لبیک یا حسین(ع) در شهرستان شیروان در جوار امامزاده حمزه رضا(ع) زیارت با سخنرانی حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان و مداحی هادی اسماعیلی و در اسفراین نیز در حرم مطهر حضرت سیدجعفر(ع) با سخنرانی حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین و مداحی یحیی آبادی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: مراسم مزبور در شهرستان فاروج در حرم امامزاده سیدجعفر(ع) با سخنرانی حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده و مداحی تاتاری و در شهرستان مانه و سملقان در امامزاده محمد(ع) دلاور با سخنرانی حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه و مداحی مقتدایی برپا خواهد شد.

 

به گفته وی تجمع لبیک یا حسین در شهرستان گرمه در محل امامزاده فخرالدین(ع) ایور با سخنرانی حجت الاسلام یونسعلی گرمابی و مداحی غلامی و در شهرستان جاجرم نیز در امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست با سخنرانی حجت الاسلام سعیدی و مداحی تقی کارگرمقدم برگزار می شود.

 

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در چهار امامزاده شاخص خراسان شمالی

حجت الاسلام سهرابی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های طرح بصیرت عاشورایی نهاد اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ماه محرم سال جاری، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در امامزادگان شاخص استان است، افزود: این همایش با شرکت مادران عاشورایی و نوزادان شیرخواره در چهار امامزاده شهرستان های مختلف خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه همایش های مزبور جمعه بیست و چهارم مهرماه ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد، ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی در بجنورد در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر ارشد امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام الهی فر و مداحی حسن محراب و در شیروان در امامزاده حمزه رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام مهدوی راد و مداحی هادی اسماعیلی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: همچنین همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان فاروج در محل امامزاده عبدالرحمن(ع) خرق با سخنرانی حجت الاسلام سجادی و مداحی حسینی و در شهرستان مانه و سملقان نیز در امامزاده سیداحمد و سیدمحمود(ع) چمن بید با سخنرانی حجت الاسلام شریعتی و مداحی مقتدایی برگزار می شود.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی 154 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده دارد که در ماه محرم مراسمات عزاداری شهادت سیدالشهدا(ع) در غالب این امامزاده ها برگزار می شود.

 

افزون بر امامزاده ها، امسال برنامه‌ها و مراسمات عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در هزار و 68 هیأت مذهبی و 969 باب مسجد خراسان شمالی با همکاری بیش از 900 روحانی مبلغ و 800 مداح اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات