۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۲۹۵۰۵۲
در آستانه محرم؛

گردهمایی فعالان کانون های مساجد مشهد همراه با امضای میثاق نامه مسجد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی فعالان کانون های مساجد مشهد در آستانه محرم و گرامیداشت 19 مهر سالروز سخنان رهبر معظم انقلاب در جهت توجه به کانون های مساجد همراه با امضای میثاق نامه مسجد برگزار شد.
کانون هاي مساجد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اختتامیه برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان رضوی و گرامیداشت 19 مهر سالروز سخنان رهبر معظم انقلاب در جهت توجه به کانون های مساجد و برنامه های محرم امروز 21 مهر با حضور حجت الاسلام راشد یزدی، یوسف امینی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و جمعی از ائمه جماعات، مدیران و رابطین در محل مجتمع فرهنگی تبلیغی شهید هاشمی نژاد برگزار شد.

 

 

حسن انتظاری، مسؤول کانون های فرهنگی هنری مساجد مشهد در این مراسم ضمن عرض تسلیت به خاطر فرا رسیدن ایام محرم گفت: در این مسیر و انقلاب فرهنگی که امام حسین(ع) به وجود آورده اند و شما دنباله رو ایشان هستید کارهای بزرگی بر دوش شما نهاده شده است.

 

جشنواره قرآنی مدهامتان در دستور کار قرار دارد

وی در ادامه درباره برنامه های پیش روی کانون های مساجد افزود: در حال حاضر جشنواره قرآنی مدهامتان در دستور کار قرار دارد و باید برای جذب نوجوانان و جوانان به این جشنواره برنامه ریزی کنیم تا بتوانند در صحنه کشوری و استانی صاحب مقام و رتبه های برتر شوند.

 

وی افزود: برگزاری جشنواره سرود و طرح تلاوت نور در سراسر کشور که با اجرای این طرح هر شب یک صفحه از قرآن خوانده می شود و نوجوانان و جوانان با مفاهیم الهی آشنا می شوند از دیگر برنامه ها است.

 

مسؤول کانون های فرهنگی هنری مساجد مشهد اظهار داشت: تشکیل هسته های پژوهشی، طرح نماز یاوران در جذب جوانان به نماز از دیگر برنامه ها است که علاوه بر این برنامه های ابلاغی خود کانون ها هم فعالیت هایی را به صورت جداگانه دارند  که توزیع و واریز اعتبارات با همان ارایه گزارشات صورت می گیرد.

 

در این مراسم از 40 کانون برتر در حوزه برنامه های اوقات فراغت تجلیل شد که 20 کانون از شهرستان های استان و 20 کانون دیگر از مشهد تجلیل شدند.

 

میثاق نامه مسجد به مناسبت گرامیداشت 19 مهر سالروز سخنان رهبر معظم انقلاب

در این مراسم میثاق نامه مسجد به مناسبت گرامیداشت 19 مهر سالروز سخنان رهبر معظم انقلاب در جهت توجه به کانون های مساجد با شعار «لبیک یا امام» قرائت شد که به امضای فعالان کانون های مساجد استان می رسد که متن این میثاق نامه به شرح زیر است:

 

إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ» (التوبة - آیه 18 ) ؛ مساجد خدا را تنها کسانی آباد می کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و نماز برپا می کنند و زکات می دهند و جز از خدا نترسیده اند. امید است آنان از هدایت یافتگان باشند.

بیانات رهبری در دیدار علما و روحانیون استان خراسان شمالی (19/07/1391)

 

من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه، با همکاری بسیج، این کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتاب‌هایی وجود دارد که می‌شود از این کتاب‌ها استفاده کرد. کتاب هایی هست؛ بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند.

خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون‌های فرهنگی، هنری بروید و پذیرای جوان‌ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا.

 

لبیک یا امام

باهدف تحقق تمدن نوین اسلامی و با رویکرد رسیدن به مسجد تراز اسلامی، ما همگی پیمان می بندیم با انگیزه الهی، روحیه جهادی و برنامه ریزی صحیح، هدفمند و منسجم در راستای اطاعت از فرمایشات ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای(حفظه الله) نهایت تلاش و همت خود را به کار بندیم تا با همدلی، همکاری و هم افزایی، حرکت عظیم مردمی خود را برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) و شهدای عزیز سرعت بخشیم و نگذاریم هیچ خلالی در صف مستحکم مبارزه با دشمن ایجاد شود./934/202/ب3

ارسال نظرات