۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۹۵۳۹۸

استقبال با شکوه مردم استان بوشهر از ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس

خبرگزاری رسا ـ ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) پس از رونمایی در روز عید غدیر در مصلای نماز جمعه بوشهر به سایر شهرهای استان بوشهر اعزام و با استقبال قابل توجه مردم استان بوشهر روبرو شده است.
ضريح خيمه گاه حضرت ابوالفضل العباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) پس از رونمایی در روز عید غدیر در مصلای نماز جمعه بوشهر به سایر شهرهای استان بوشهر اعزام و با استقبال قابل توجه مردم استان بوشهر روبرو شده است.

 

این ضریح تاکنون پس از حرکت از بوشهر به سمت شهرهای چغادک، عالیشهر و دلوار، نوار ساحلی و دیر، عسلویه، کنگان، دوراهک، بنک، کاکی، بادوله، جم، خورموج و برازجان مسیر خود را ادامه داده است و در طول این مسیر با استقبال غیر قابل وصف مردم ولایتمدار استان بوشهر مواجه شده است.

 

بر اساس این گزارش اذحام جمعیت در هنگام ورود به شهرها باعث شده تا حرکت خودروی حامل این ضریح مطهر با کُندی مواجه شود. حضور انبوه عاشقان به ائمه اطهار در طول مسیر سبب شده تا حال و هوای معنوی سایر شهرهای استان را فراگیرد.

 

در این بین می توان به حضور چشمگیر نوجوانان و جوانان اعم از دختر و پسر اشاره کرد. جوانانی که می توان از چشم های اشک آلود آنان حس درونشان را توصیف کرد و شور و حال درون آنها را احساس کرد.

 

نکته جالب توجه دیگر در این استقبال مردمی از ضریح، حضور اهل تسنن در بین مردم بود که بیشتر در شهرهای جنوب استان مشاهده شد.       

 

به گزارش رسا، قرار است ضریح خیمه گاه در ادامه مسیر خود به شهرستان ها گناوه و دیلم و سپس وارد استان خوزستان و پس از آن استان ایلام، و از طریق مرز مهران وارد کشور عراق شود./833/202/ب3

ارسال نظرات