۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۹۵۶۶۵
آیت الله سلیمانی:

تعامل با جهان نباید جایگزین تقابل با سلطه شود/ تخریب هر دولت از سوی دولت‌های بعد آسیب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امروز برخی در پی تعریف و تمجید از رژیم پهلوی هستند و می‌خواهند به «تقابل با سلطه»، عنوانِ «تعامل با جهان» را بدهند؛ در حالی که ما به هیچ وجه رابطه گرگ و میش را نمی پذیریم.
يت الله عباسعلي سليماني، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان صدا و سیما گفت: ملت ایران در طول 14 قرن و به ویژه در سال‌های اخیر، مبارزه با جنگ نرم را به شایستگی تجربه کرده‌ است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عاشورا را عرصه جنگ نرم دانست و بیان کرد: بر سر و سینه زدن و اقامه عزای اباعبدالله پیام‌آور جنگ نرم است عاشورا با همین شیوه جنگ نرم که علیه امویان شکل گرفت، دین را تضمین کرد.

 

وی ادامه داد: شما به زیبایی در محرم و متعلقات آن تفکر خود را با جنگ نرم ترسیم می‌کنید، دین را سیقل می‌دهید و در برابر نفوذ دشمن آمادگی پیدا می‌کنید.

 

آیت الله سلیمانی اهداف دشمنان در جنگ نرم را برشمرد و خاطرنشان کرد: اولین هدف دشمن در این جنگ تضعیف فکری در راستای اثرگذاری بر افکار عمومی است آنان می‌خواهند عاشورا را که ملکه زندگی ما شده، تضعیف کنند به گونه‌ای که تنها سینه‌زدن و گریه از آن بماند و از سیقل دادن به دین و اطاعت از فرامین رهبری خبری نباشد در حالی که عاشورا باید با مسأله هسته‌ای، اقتصاد مقامتی و تهاجم فرهنگی عجین شود.

 

وی افزود: در گام بعد دشمنان به دنبال تضعیف سیاسی ما هستند بر این اساس تلاش می‌کنند تا دین و نظام را ناکارآمد جلوه دهند و ما را از اسلام دور کنند امروز دین به زندگی مردم برگشته و کارگزاران شما با آهنگ دین خدمت می‌کنند اختلاف میان مردم و مسؤولان، ایجاد شکاف میان مسؤولان و حتی نیروهای مطمئن نظام و تفرقه انداختن بین اقوام و طوایف از جمله توطئه‌های دشمن در این بخش است.

 

امام جمعه زاهدان نسبت به اهداف دشمن در عزاداری‌ها هشدار داد و عنوان کرد: باید در عاشورا و تاسوعا مراقب بود که مظاهر اختلاف وجود نداشته باشد؛ چراکه مورد قبول اباعبدالله نخواهد بود.

 

وی به روحیه تبعیض‌آمیز آل سعود در مراسم حج اشاره کرد و گفت: تدارک دو جاده با عناوین عربی و غیرعربی ناشی از حماقت آل سعود است وگرنه اسلام دین واحد است و تمام مسلمانان در این دین واحد یکسان هستند.


عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن می‌خواهد ناامیدی و یأس را به جان ما بیندازد تنها دیدن بخش خالی لیوان و اعتراض همیشگی جزو اهداف دشمن است مطالبه‌گری خوب است اما نباید به قیمت عدم بالندگی نظام تمام شود گرچه وظیفه نظام، خدمت به مردم است اما این امر به این معنی نیست که همواره بر طبل کمبود و نارضایتی بکوبیم.

 

وی با اشاره به هدف چهارم دشمن در جنگ نرم اظهار داشت: دشمن درصدد است تا روحیه دفاع از ارزش‌های نظام را از ما بگیرد او می‌خواهد ما جوان دیروز نباشیم که در برابر منکر برآشفته بودیم و آشنایان را به معروف توصیه می‌کردیم.

 

آیت الله سلیمانی اذعان کرد: دشمنان مدام بر علیه نظام تبلیغات و جوسازی می‌کنند و حتی به القائات شیطانی روی می‌آورند تا مردم را تحت تأثیر خود قرار دهند.

 

وی با هشدار نسبت به تخریب هر دولت از سوی دولت بعد، ابراز داشت: در همه دولت‌ها بجز دولت بنی‌صدر در جمهوری اسلامی کار و فعالیت صورت گرفت اما آسیبی که وارد است تخریب و نادیده گرفتن زحمات دولت‌های قبل است که در نتیجه مردم عادی نمی‌دانند حق را به چه کسی بدهند در طول این سال‌ها هیچ رییس‌جمهوری بجز بنی‌صدر نداشتیم که اموالی از مردم را به حساب خود بگذارد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند که اصولگرا و اصلاح‌طلب را به جان هم بیندازد و در این بین به اهداف خود برسد اما بدانیم که هرکس اصل نظام را قبول دارد، داخل نظام خواهد بود.

 

وی تغییر در باور، ساختار، رفتار و گفتار را حربه دشمن دانست و افزود: برخی در پی تعریف و تمجید از رژیم پهلوی هستند و می‌خواهند مفاسد آن را کم‌رنگ جلوه دهند آرام آرام به جایی می‌رسیم که عده‌ای به «تقابل با سلطه»، عنوانِ «تعامل با جهان» را می‌دهند؛ در حالی که این اصل سلطه ستیزی برای امام و رهبری ما پذیرفته شده است ما به هیچ وجه رابطه گرگ و میش را نمی پذیریم.

 

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: همین تعامل با جهان به آرامی منجر به تغییر در رفتار شده و سبب می‌شود که لباس ما عاشورایی نباشد و مدهای آنچنانی مورد استفاده قرار گیرد./831/201/ب1

ارسال نظرات