۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۹۶۱۵۹
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین:

عزاداری‌ها نباید زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: دشمنان در همه جا حضور داشته و منتظر این هستند که مطالبی غیر واقعی از شیعه و عزاداری سید الشهدا به دنیا مخابره کنند و نباید کردار ما سبب تخریب در گفتار ما باشد.
حجت الاسلام رضا کاظم لو حجت الاسلام رضا کاظم لو

حجت الاسلام رضا کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با تسلیت شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان، گفت: معتقد هستیم که دوستداران اهل بیت در ایام شهادت امام حسین(ع) داغدار هستند.

 

حجت الاسلام کاظم لو به حضور مداحان عصمت و طهارت در مجالس سوگواری حضرت سید الشهدا در استان اشاره و خاطرنشان کرد: مداحان باید از واقعه سید الشهدا و یاران با وفایشان اطلاع کاملی داشته باشند و نباید مطالبی که سبب وهن و شبهه در قیام عاشورا می شود برای مردم بازگو کنند.

 

حجت الاسلام کاظم لواظهار کرد: باید از مطالبی دقیق و اصیل استفاده شود و اگر مطالبی غیر واقعی در این مجالس سوگواری از سوی مداحان و وعاظ به مردم عنوان شود سبب سوء استفاده دشمنان خواهد شد که نباید به دشمن این بهانه را بدهیم.

 

حجت الاسلام کاظم لو با توصیه به مسؤولان هیات ها و دستجات عزاداری در استان خاطرنشان کرد: نباید حرکت دستجات عزاداری سید الشهدا خلاف شأن اهل بیت باشد و حرکت علامت ها و علم ها در دستجات عزاداری موجب این می شود که از مسیر صحیح عزداری و قیام سید الشهدا فاصله بگیریم که باید در این زمینه دقت کافی داشته و نگذاریم از این گونه مسایل در عزاداری دشمنان سوء استفاده کنند.

 

عزاداران باید تابع امام حسین باشند

وی ادامه داد: دشمنان در همه جا حضور داشته و منتظر این هستند که مطالبی غیر واقعی از شیعه و عزاداری سید الشهدا به دنیا مخابره کنند و نباید کردار ما سبب تخریب در گفتار ما باشد که باید در این زمینه بسیار دقت کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران بیان داشت: همه ساله مردم در مراسم دهه محرم و صفر نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر جهان در رثای سید و سالار شهیدان سوگوار و داغدار هستند و باشکوه خاصی این مراسم را  برگزار می‌کنند.

 

حجت الاسلام کاظم لو ادامه داد: ما عزادارن موظفیم تابع امام حسین(ع) باشیم و عزاداری خداپسندانه و موجب رضای حضرت سید الشهدا و خداوند متعال داشته باشیم.

 

وی در پایان گفت: امام حسین(ع) خود یک معلم بود و می خواست دست مردم را در دست خداوند قرار دهد و هیچگاه برای خود چیزی نمی‌خواستند؛‌ ایشان همه هستی و خانواده خود را در راه زنده نگه داشتن دین و رسول خدا گذاشتند و ما باید از آن درس بگیریم./838/302/ب1

ارسال نظرات