۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۲۹۶۲۸۹
کارشناس دینی:

ترس از خدا در خفا و آشکار سبب نجات انسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با بیان این که پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید ترس از خدا در خفا و آشکار، میانه روی و عدالت در خوشحالی سبب نجات انسان می شود، گفت: ترس از ازدواج، موهن است.
حجت الاسلام حسين كاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، کارشناس دینی یکشنبه شب در تکیه حضرت علی اکبر(ع) روستای دارالسیاده علوی در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) می فرماید سه چیز باعث نجات انسان می شود، افزود: اولین مورد ترس از خداوند در خفا و آشکار است که انسان را نجات می دهد.

 

وی افزود: یکی از ترس های موهن ترس از ازدواج است، چرا که امروزه برخی به دلیل کمبودهای مالی تن به ازدواج نمی هند، اما ازدواج مورد برکت در زندگی و افزایش رزق روزی انسان می شود.

 

حجت الاسلام کاظمی با بیان این که امام حسین(ع) خدا ترس و خدا محور بود، گفت: انسان باید در همه حال از خداوند متعال بترسد، اما از غیر خدا نترسد.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که در جامعه امروز خداترسی کم، و بنده ترسی زیاد شده است، گفت: غش در معامله و کم فروشی نشان از فراموش کردن خدا است، چرا که انسان خداترس ذره ای از مال دیگران را برای خود نمی خواهد.

 

به گفته وی، ندای امام حسین(ع) خدا ترسی، خدا محوری و خدا باوری بود که این روش به عنوان سبک زندگی ایشان در روز عاشورا بود، از این رو تمام هستی خود را در راه اسلام و خدا فدا کرد.

 

سبک زندگی غربی انسان را از خدا دور می کند

وی با تأکید بر این که سبک زندگی غربی انسان را از خدا دور می کند و هدف دشمن نیز پیاده کردن این سبک در زندگی خانواده های ایرانی است، گفت: رهبر معظم انقلاب 20 سؤال در رابطه با سبک زندگی مطرح کرده است تا مشخص شود که به چه شیوه ای زندگی می کنیم.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که برخی جلوتر از رهبری حرکت کرده و نظر خود را به رهبری منتسب می کنند، گفت: در تبعیت از ولی فقیه باید همسو با اهداف نظام و انقلاب حرکت کرد و تفریط و افراط در این زمنیه آسیب هایی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

 

وی با بیان این که امام حسین(ع) می فرماید من فقط از خداوند می ترسم، گفت: دومین راه نجات انسان میانه روی است، از این رو امیرمؤمنان(ع) می فرماید انسان عاقل در امور خود میانه رو است.

 

این کارشناس دینی گفت: تماشای تلویزیون و برنامه های ورزشی خلاف اسلام نیست، اما انسان باید اعتدال داشته و در هر امری میانه رو باشد، چرا که افراط و تفریط مردود است.

 

به گفته وی، سومین راه نجات انسان به فرموده پیامبر اسلام(ع) رعایت عدالت در خوشحالی است که متأسفانه امروزه در بسیاری از مواقع شاهد بی عدالتی در رفتار و کردار افراد هستیم./1307/202/ب3

ارسال نظرات