۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۹۶۲۹۹
آیت الله مظاهری:

جلسات روضه مستحبی است که باب گناه را مسدود می کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری برگزاری جلسات روضه سیدالشهدا از جمله مستحبات مؤکد دانست و گفت: انجام مستحبات را یکی از اصول اساسی برای رسیدن به قرب الهی است و مداومت در انجام مستحبات انسان را در مسیر الهی یعنی انجام واجبات و ترک محرمات یاری می کند.
حضرت آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین خیابان جی با بیان اهمیت عزاداری برای ابا عبد الله الحسین(ع)، گفت: ثواب عزاداری برای امام حسین(ع) از هر حج وعمره ای بالاتر است.

 

وی با توجه به سیره اهل بیت(ع) افزود: برگزاری جلسات عزاداری برای امام حسین(ع) توسط امامان معصوم در زمان حضورشان در میان مردم نشانگر اهمیت بالای عزاداری برای سید الشهدا است.

 

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این جمله که ثواب جلسات عزاداری برای امام حسین(ع) را کسی جز خداوند نمی داند، ابراز داشت: ثوابی که برای جلسات عزاداری امام حسین(ع) ذکر شده است از هر حج و عمره ای بالاتر است.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: حضور هر چه بیشتر مردم در جلسات عزاداری باغث ترویج هر چه بیشتر شعائر می شود و افزون بر این ثواب بیشتری هم نصیب شرکت کنندگان می شود.

 

وی با اشاره به آیه«و من یعظم شعائر الله غانها من تقوی القلوب» تصریح کرد: تعظیم در برابر شعائر عین تقوا است، چرا که جامعه بدون شعائر یک جامعه بی روح است.

 

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه با بیان این که رسیدن به ملکه عدالت و حالتی در انسان که به طور خودکار او را از گناه باز می دارد، فقط با ترک محرمات ایجاد می شود، گفت: اهمیت دادن به واجبات، ترک محرمات و انجام مستحبات، موجب نزدیک شدن هر چه بیشتر انسان به امام حسین(ع) می شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان به فریضه نماز به عنوان مهم ترین واجب اشاره کرد و افزود: ما باید همه تلاش خود را در جهت تقویت کردن نماز خود به کار گیریم تا به واسطه دور شدن از معاصی، به امام حسین(ع) نزدیک شویم.

 

حضرت آیت الله مظاهری انجام مستحبات را یکی از اصول اساسی برای رسیدن به قرب الهی برشمرد و خاطر نشان کرد: مداومت در انجام مستحبات انسان را در مسیر الهی یعنی انجام واجبات و ترک محرمات یاری می کند.

 

وی در پایان با سفارش مجدد به برپاییی جلسات روضه خوانی و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: کسی که محب امام حسین(ع) است، همه تلاش خود را برای کسب رضایت امام حسین(ع) به کار می گیرد./867/پ202/ج

ارسال نظرات