۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۹۶۳۸۵
امام جمعه شبستر:

دشمن به بهانه برجام در پی نفوذ است/ عاشورا نماد عزت و آزادگی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام محمدزاده با اشاره تصویب برجام، گفت: دشمن از رهگذر برجام در پی نفوذ است، مجلس در تصویب برجام باید سعه بیشتری به خرج می‌داد.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، با تسلیت ایام محرم‌الحرام کمال تقوا را در معرفت و شناخت دانست و اظهار داشت: در کنار عزاداری سیدالشهداء و مصائب اهل بیت(ع)، شناخت هدف و انگیزه‌های تحقق حادثه عاشورا برای بصیرت‌افزایی لازم است.


وی افزود: لازم است با شناخت صحیح از جریان عاشورا و اتفاقات آن و مسائلی که جریان عاشورا را ایجاد کرد به قدرت تشخیص حقیقت رسید و بر بصیرت و معرف خود افزود، اگر معرفت و امام شناسی خوب باشد انسان هیچ موقع دچار شبهه نمی شود.


حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: جلسات عزاداری امام حسین(ع) باید جلسه تقوا، پاکی و موجیات نجات انسان از تمامی تعلقات دنیوی، نفسانی و شیطان باشد و همه باید در جلساتی که شاخصه های لازم را دارند شرکت کنیم، مراسمات عزاداری باید محل های تربیت و سازندگی انسان ها باشد.


وی با تأکید بر رعایت مسائل شرعی در عزاداری های اباعبدالله(ع)، افزود: تجملات در عزاداری ها با اهداف امام حسین (ع) منافات دارد، نهضت امام حسین(ع) مسیر جامعه بشری را به سمت اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) سوق داد، مبارزه با شیطان و دشمنان اسلام  از اهداف سیدالشهدا بود.


عضو شورای استان یحوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران برکتی از برکات قیام امام حسین (ع) است، ملت ایران با شعار حسین و اعتقاد به راه حسین در مقابل طاغوت ایستادند و با هدف امام حسین(ع) در مقابل تمام مستکبرین قیام کرده و پیروز شده اند.


وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از بزرگترین اهداف قیام امام حسین(ع) می باشد، تصریح کرد: در عمل به این فریضه واجب همه باید دقت و توجه داشته باشند، تذکر لسانی وظیفه تمام اقشار جامعه است.


وی با قدردانی از نیروهای مسلح در تقویت بنیه دفاعی کشور اذعان داشت: بعد از به نمایش گذاشتن پایگاه های موشکی، تبلیغات رسانه‌ای غرب در حول برجام دچار سکشت سنگینی شد، دشمنان با این آزمایش دچار بهت و حیرت شدند، نظام اسلامی برای دفاع از اقتدار و تمامیت خود از کسی اجازه نخواهد گرفت.


خطیب جمعه شبستر با اشاره به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار این بود که به شرایط و موقعیت زمان توجه بیشری شود ولی با عجله در تصویب برجام به دشمن فرصت داده شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با استفاده از سیاست صحیح دینی دشمن را پرروتر نمی کردند و امیدواریم در مسائل مهم نمایندگان دقت کافی داشته و نظرات صاحب نظران را مورد توجه قرار دهند.


وی در پایان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: دولت و مردم باید دقت کنند که در این مذاکرات نیت آمریکا تنها بحث هسته ای نیست چرا که اکنون بهانه های خود را شروع کرده اند و آمریکا می خواهد شرایط را برای نفوذ خود در ایران مهیا کند و از این به بعد مذاکره و رابطه با آمریکا ممنوع است./854/302/ب2

ارسال نظرات